Selecteer een pagina

We kwamen samen met 8 ouders en voerden 14 verschillende opties uit om de beste stoelverhogers voor 2020 te vinden. We hebben zowel stoelverhogers als combinatie stoelverhogers getest op gebruiksgemak, prijs, veiligheid, betrouwbaarheid en die  geschikt zijn voor een breed scala aan gewichten en hoogten. Uit de resultaten kwamen vier primaire merken naar voren: Britax, Graco, Chicco en Clek. De top 5 stoelverhogers worden hieronder vermeld gevolgd door beoordelingen van 10 verschillende modellen die sterk verschillen in functies en prijs.

In onze zoektocht om de beste stoelverhogers van het jaar te vinden concentreerden onze praktische beoordelingen zich op veiligheid, veelzijdigheid, gebruiksgemak, comfort en prijs. Voor meer diepgaande informatie over hoe we elk van deze factoren hebben overwogen kun je verder lezen in dit artikel.

 

Hier zijn de beste booster autostoelen van 2020

Graco Nautilus SnugLock LX 3-in-1 stoelverhoger

Specificaties: Ondersteunt van 22-120 pond en 27-57 “lang met behulp van het schouderharnas of de veiligheidsgordel van het voertuig. De stoel zelf weegt ongeveer 25 pond en is 21” breed aan de basis.

Wat we leuk vonden: eerst en vooral krijgt deze stoelverhoger de hoogste crashtest classificatie van Consumer Reports. Het wordt ook beoordeeld als een beste weddenschap door het Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Samen zijn die beoordelingen indrukwekkend en verrassend zeldzaam. Dat komt althans door de zijdelingse aanrijbeveiliging, het met staal versterkte frame en het EPS energieabsorberende schuim. Ook helpen aan de veiligheid  het eenvoudige installatieproces (inclusief de SnugLock-installatie en de aanpassing van het Simply Safe-harnas) en de brede scala aan aanpassingen. Voor het gemak heeft het twee bekerhouders, harnasopslaggebieden voor booster-modus en superieure veelzijdigheid. Over het algemeen vonden we het groot, comfortabel, veilig en duurzaam. Het is niet perfect, maar het is een van de veiligste stoelverhogers die je kunt kopen en dat is veel waard in ons boek.

Wat we niet leuk vonden: het is groot en omvangrijk, duur ongeveer $ 220, de armleuningen zijn niet met stof bekleed en dus niet super comfortabel, het maakt gebruik van het oude LATCH-ontwerp en de vulling is niet op het niveau van de Britax of chicco.

Volledige beoordeling: Toen we dit uit de doos haalden waren onze eerste indrukken dat het groot, zwaar en goed geconstrueerd was. Alles leek goed gebouwd en stevig bevestigd. Toen we begonnen met het controleren van de functies waren we onder de indruk van het brede aanpassingsbereik en het algehele installatiegemak. Op het oppervlak waren alle vullingen en stoffen van hoge kwaliteit en comfortabel en we vonden het leuk hoe het de inzet voor kleinere peuters omvatte en de comfortabele schoudervullingen en kruisgespkussen had. Wat betreft het comfort, we wisten niet dat de armsteun niet goed was opgevuld (of helemaal niet was opgevuld), maar om eerlijk te zijn dachten we dat dit kon helpen bij het reinigen van een deel van de stoel dat onvermijdelijk een beetje vies wordt van vies handen, druipende drankjes en plakkerig en kruimelig voedsel. Dus er is zeker een afweging daar. Onder het oppervlak waren we echt onder de indruk van de veiligheid van deze stoel. Het heeft niet alleen twee lagen zijdelingse impactbescherming, het heeft ook een met staal versterkt frame en EPS energieabsorberend schuim. Het met staal versterkte frame hielp het gewicht en de omvang van de stoel te rechtvaardigen en we zijn absoluut bereid een beetje in te leveren op het gebied van veiligheid. En het zijn niet alleen wij die de veiligheidsvoordelen opmerken, het heeft ook geweldige beoordelingen gekregen van Consumer Reports en IIHS. Het maakt wel gebruik van het oude LATCH-systeem in de clip-stijl, maar realistisch gezien is het niet zo waarschijnlijk dat u vaak een stoelverhoger in en uit de auto trekt en alleen de LATCH gebruikt om de stoel in de auto vast te zetten zodra je kind uit het ingebouwde harnas groeit. Hebben we de gigantische bekerhouders genoemd? We vonden die leuk en merkten op dat ze afneembaar zijn voor wanneer je kind  in de breedte te groot wordt. Over het algemeen is veiligheid voorop, dit is een fantastische stoelverhoger en we voelen ons echt goed om het hier bovenaan onze lijst te plaatsen.

 

Britax Highpoint Gordelpositionering stoelverhoger

Specificaties: Ondersteunt 40-120 pond en 38-63 “lang met behulp van de veiligheidsgordel van het voertuig. De stoel zelf weegt ongeveer 13 pond en is 21,5” breed aan de basis.

Wat we leuk vonden: de Britax-reputatie voor veiligheid zorgt ervoor dat hun stoelverhogers opvallen ten opzichte van de menigte. Deze stoelverhoger Highpoint heeft 3 lagen zijdelingse aanrijbeveiliging en gebruikt een reeks felrode geleiders om je te helpen de stoel en veiligheidsgordel te positioneren en af ​​te stellen voor optimale veiligheid. Bevat lagere LATCH-ankers om de stoelverhoger aan de auto te bevestigen wanneer deze niet in gebruik is en maakt gebruik van geweldige Cool Flow-stof die zeer ademend is en geweldig werk doet om zwetende ruggen te voorkomen. Het heeft ook een gemakkelijk verstelbare hoofdsteun die zeer hoog gaat zonder een opening in de rug te maken, twee grote bekerhouders en een groot gewichtbereik. Afgezien van het overschrijden van de federale crashtestnormen hebben we geen aanvullende crashtestresultaten gezien en het wordt beschouwd als een beste weddenschap volgens de IIHS.

Wat we niet leuk vonden: er is geen met staal versterkt frame of energieabsorberend schuim waardoor het veel lichter is, maar ook potentieel niet zo veilig als anderen. Ook was de onderste gordelversteller een beetje lastig te gebruiken en de stoel is erg breed en niet ideaal om drie autostoelen op een rij te plaatsen.

Volledige beoordeling: dit is een relatief nieuwe toevoeging aan de Britax-line-up van stoelverhogers. Het lijkt erg op de Britax Skyline omdat ze beide stoelverhogers zijn voor de gordelpositionering, maar het verschilt vooral in de toevoeging van een extra laag zijdelingse botsingbescherming en de stoffen opties. Maar laten we beginnen met de basisfuncties van deze stoelverhoger. Het is ontworpen om kinderen te ondersteunen van 40 pond  tot 120 pond. Het doet dit met een 10-punts verstelbare hoofdsteun die helemaal omhoog reikt zonder een opening in de rug te maken. Voor extra veelzijdigheid heeft het twee afneembare bekerhouders en een geweldig LATCH-aanpassingssysteem dat de installatie een fluitje van een cent maakt. We hielden ook van de stoffen. We hebben er een getest met een jersey-gebreid katoen dat zacht en redelijk ademend was. Maar toen hebben we er één getest met hun Cool Flow-stof met gaasstof in de onder- en bovenrug. Hoewel die stof ongeveer $ 10 meer kost denken we dat het de investering waard is. Zoals je weet is Britax wereldberoemd voor het maken van de veiligste stoelverhogers, converteerbare en autostoeltjes en deze stoelverhoger is geen uitzondering. Het heeft een eenvoudig te gebruiken en effectieve schoudergordel-positioner waar de veiligheidsgordel nooit per ongeluk uit glijd, een kruisgordel-positioner die ervoor zorgt dat de heupgordel correct wordt geplaatst en felrode geleiders om precies te laten zien waar de veiligheidsgordels van het voertuig precies zou moeten gaan.

Het heeft lagere LATCH-ankers om te voorkomen dat het rond de auto vliegt wanneer het niet in gebruik is, wat altijd een gewaardeerde functie is. Nu voor die zijdelingse impactbescherming: het is enorm en breed en gebruikt 3 lagen zijdelingse schokdemping, één bij het hoofd, één bij de schouders en één achter de schouders. Dus je krijgt hier veel veiligheidsfuncties voor deze relatief lage prijs. Dit is een geweldige stoelverhoger en er zijn geen grote nadelen te melden. Enkele kleine handgrepen zijn: ten eerste is de onderste riemspanner een beetje lastig te gebruiken, maar we begrijpen dat het er is om de veilige positie van de heupgordel te vergroten. Ten tweede is het erg breed, dus het is geen goede optie voor mensen die geïnteresseerd zijn in het plaatsen van drie autostoelen op de achterste rij. Het heeft geen met staal versterkt frame zoals de Frontier, maar dat maakt het wel goedkoper en een beetje lichter om tussen voertuigen te sjouwen. Anders is dit een uitstekende stoelverhoger. Het is een goede vervanging voor de oude Britax Parkway SGL, die erg op elkaar leek maar zonder de grote zijwaartse impact vleugels.

 

Clek Oobr stoelverhoger met hoge rugleuning

Specificaties: Ondersteunt 33-100 pond met behulp van de veiligheidsgordel van het voertuig (als een riem-positionerende booster). De stoel zelf weegt 20 pond en is slechts 18″ breed aan de basis en armleuningen.

Wat we leuk vonden: deze stoelverhoger is gemaakt in Noord-Amerika en kan worden gebruikt als stoelverhoger met hoge rugleuning of een stoel zonder rugleuning met alleen onderrug. Dit is een geweldige stoelverhoger met een geweldige stijl en functies en met een basis die smal genoeg is om in een paar vrij strakke zitplaatsen te knijpen. Het omvat het LATCH-systeem om het aan de stoel te bevestigen wanneer het niet bezet is en heeft een aantal serieuze veiligheidskarbonades: een met staal versterkt frame, energie-absorberend schuim en diepe zijdelingse botsbescherming. De stoel is comfortabel en maakt gebruik van GreenGuard-gecertificeerde stof en heeft een verstelbare rugleuning  om de meeste hoeken van de achterbank mooi te passen. Veiligheid, stijl en veelzijdigheid. De Oobr slaagt voor CR-crashtests en wordt door de IIHS als een beste weddenschap beschouwd.

Wat we niet leuk vonden: de riem-positioners zijn leuk om te hebben, maar we vonden ze behoorlijk vervelend vooral als je een kleinere auto hebt. Wanneer je de hoofdsteun hoog verstelt laat deze een opening achter met alleen de metalen staven wat ongemakkelijk kan zijn voor langere kinderen. Ten slotte is deze stoelverhoger duurder dan de meeste andere opties en komt op ongeveer $200.

Volledige beoordeling: Clek heeft de markt voor autostoelen echt veroverd met de fantastische Clek converteerbare autostoelen. Nu heeft deze Clek Oobr stoelverhoger echt indruk op ons gemaakt.  Zoals bij alle Clek autostoelen heeft het de eenvoudige Europese stijl die we van  verwachten met strakke lijnen, eenvoudige kleuren en een relatief kleine vormfactor. Over zijn grootte gesproken, het is smal genoeg om andere passagiers op de achterbank te passen en komt slechts ongeveer 18 “breed binnen als je de bekerhouder verwijdert. Dat zorgt voor een redelijk smalle stoelverhoger die handig van pas komt als je drie kinderen op de achterbank van een kleiner voertuig wilt plaatsen. Net als de Britax- en Graco-boosters bevat deze stoel het LATCH-systeem om de stoel op zijn plaats te houden wanneer deze niet in gebruik is. Net als de Britax Parkway en Graco Affix bevat het geen harnassysteem, dus het heeft slechts twee rollen: een stoelverhoger met hoge rug en een stoelverhoger met alleen bodem. De booster met hoge rug is geclassificeerd voor 33-100 pond en de  bodem (backless-modus) is geclassificeerd voor 40-100 pond. Dus dat is een redelijk goed algeheel gewichtsbereik, lager dan de andere modellen,maar niet zo hoog als de Britax-boosters. Net als de Britax is deze stoelverhoger gebouwd voor de veiligheid van kinderen met zijn volledig metalen structuur, energieabsorberend schuim en structurele hoofdsteun met diepe zijdelingse botsingbescherming. Je kunt er zeker van zijn dat je kind veilig is in de Clek Oobr, maar het heeft ook redelijk comfort. Het is absoluut geen superzachte en gezellige stoelverhoger, maar het is wel comfortabel.

Als bonus heeft het een verstelbare rugleuning wat leuk is voor langere ritten en voor voertuigstoelen die zich in een lagere hoek bevinden. Maar houd er rekening mee dat je de recline-functie alleen kunt gebruiken als de stoel gebruik maakt van de  LATCH. In onze testen hebben we  verschillende dingen gevonden die we  niet leuk vonden aan deze stoel. Ten eerste was de recline-functie eenvoudig te gebruiken en maakte het de zaken echt comfortabeler voor langere reizen. Ten tweede was de stoelbekleding zacht en gemakkelijk schoon te maken en we vonden het geweldig dat het Greenguard-gecertificeerd was om geen schadelijke chemicaliën te bevatten. Ten derde was de stoelverhoger echt stevig en robuust, inclusief het onder- en bovendeel en de super stevige en goed geïntegreerde verstelbare hoofdsteun. Ten vierde was het uit de doos gemakkelijk te monteren en we voelden ons zelfverzekerd met de veiligheidsvoorzieningen, waaronder een met metaal versterkte onderbouw, energieabsorberend schuim, een structurele hoofdsteun en bescherming tegen aanrijdingen van opzij. Ten vijfde maakt het gebruik van gordelverstellers om ervoor te zorgen dat de veiligheidsgordel van je voertuig correct is geplaatst. Minpunten? Welnu, de riemverstellers kunnen vervelend zijn vooral als je een kleinere auto hebt, omdat ze een beetje kunnen interfereren met knikken. Wanneer het kind lang is moet de hoofdsteun ook omhoog worden bewogen, waardoor een grote opening tussen de rug en de hoofdsteun zichtbaar wordt. En die kloof zijn alleen de metalen staven wat ongemakkelijk lijkt. Geen van onze testkinderen klaagden hierom, maar het is de moeite waard om erop te wijzen. Ten slotte is het grootste nadeel van deze stoelverhoger de prijs: ongeveer $ 200 wat veel meer is dan alle andere opties op deze lijst.

 

Chicco MyFit-combinatie stoelverhoger

Specificaties: Ondersteunt 25-100 pond en tot 57 “lang. Met het 5-punts harnas ondersteunt het van 25-65 pond en met autogordel van 40 -100 pond. De stoel zelf weegt ongeveer 25 pond en is 17,5” breed aan de basis.

Wat we leuk vonden: dit is een van de weinige gecombineerde autostoeltjes op onze lijst, wat betekent dat het van een autostoel met een 5-punts harnas kan worden omgezet in een stoelverhoger met hoge rugleuning, waardoor het een grote veelzijdigheid heeft. De bouwkwaliteit is hier fantastisch en we hielden van de zachte stoffen en kunststoffen, voldoende demping en gemakkelijk te gebruiken aanpassingen en gespen. Voor de veiligheid omvat het nivellering van bellen, bescherming tegen zijwaartse botsingen, een met staal versterkt frame en EPS energieabsorberend schuim. Voor het gemak heeft het een niet-opnieuw ingespannen harnas, brede hoofdsteunhoogte en verstelbare rugleuning, afneembare en vaatwasmachinebestendige bekerhouders en comfortabele armleuningen. De hoes was gemakkelijk te verwijderen en te wassen en de stoel voelde erg veilig aan. Deze stoelverhoger heeft geweldige crashtestresultaten en wordt door de IIHS beschouwd als een beste weddenschap en is een topkeuze door consumentenrapporten.

Wat we niet leuk vonden: komt rond de $200 en is dezelfde prijs als de Clek Oobr die een beetje steil is. Maar voor een combinatiebooster kan dat een redelijke prijs zijn. De instelknoppen voor het harnas en de hoofdsteun zijn een beetje dun en de stoel zelf is erg zwaar, maar verrassend smal.

Volledige beoordeling: deze stoelverhoger van Chicco was vorig jaar een nieuwe release en er is veel om enthousiast over te zijn. Net als de Britax Frontier is het technisch een gecombineerde autostoeltje, wat betekent dat het overgaat van een naar voren gericht autostoeltje met een 5-punts gordel  naar een gordelpositionerend autostoeltje. Over het algemeen zijn we dol op Chicco-autostoelen en sommige staan ​​bovenaan onze best-of-lijst en dit gecombineerde autostoeltje is geen uitzondering. De pasvorm en afwerking waren van zeer hoge kwaliteit, met goede vulling, zacht aanvoelende stoffen en kunststoffen en gemakkelijk te gebruiken connectoren en aanpassingen. Het 5-punts harnas wordt geleverd met een mooie set schoudervullingen en het heeft 2 afneembare bekerhouders die vaatwasmachinebestendig zijn.  Het heeft een 9-positie hoofdsteunverstelling, kan in 4-positie’s achterover leunen en  een harnas die je niet opnieuwe hoeft in te rijgen. Installatie was eenvoudig met het luchtbelniveau aan de zijkant, de veiligheidsgordels van de auto premium LATCH-connectoren en eenvoudige aanpassingen. En er zijn een aantal geweldige veiligheidsvoorzieningen, waaronder bescherming tegen zijwaartse botsingen, een met staal versterkt frame en EPS energieabsorberend schuim. Onze testkinderen vonden het comfortabel voor lange autoritten en we dachten dat de hoes gemakkelijk genoeg te verwijderen en wassen was. Ondergang? Welnu, het is een beetje prijzig hoewel het precies in het bereik van de andere stoelverhogersligt. Het heeft ook enkele onderdelen die een beetje dun lijken, zoals de harnasafstelknop aan de voorkant en de hoofdsteunafstelhendel aan de achterkant bovenaan. Het is echt groot, maar het is eigenlijk redelijk smal in vergelijking met andere opties op deze lijst, waardoor het een iets betere optie is om meer dan 2 autostoelen op een rij te plaatsen. Het is een geweldig alternatief voor de duurdere Britax Frontier voor ouders die een beetje geld willen besparen en het is beoordeeld door Consumer Reports.

Diono Monterey XT stoelverhoger

Specificaties: Ondersteunt 40-120 pond en 38-63 “lang. Met behulp van de veiligheidsgordel van het voertuig. Kan ook worden gebruikt als een rugloze booster van 40-120 pond. De Monterey XT weegt ongeveer 14 pond. Het is 19 “breed zonder bekerhouders en 24” breed met bekerhouders.

Wat we leuk vonden: geweldig voor langere of zwaardere kinderen, dit is de meest comfortabele en veelzijdige stoelverhoger op de lijst. We hielden van de 11 in hoogte verstelbare hoofdsteun en de meest unieke functie – de verstelbare schouderbreedte. Het heeft grote, met aluminium versterkte zijwaartse slagvleugels op de schouder en het hoofd, een voering van EPS-schuim, supercomfortabele gewatteerde oppervlakken, een inbegrepen verstelbaar LATCH-systeem, twee intrekbare bekerhouders  en een verstelbare rugleuning. Het slaagt voor Consumer Reports crashtests en is een beste weddenschap volgens de IIHS.

Wat we niet leuk vonden: de hoes is alleen met de hand wasbaar in koud water (geen machinewas). De bekerhouders zijn vrij ondiep en snackhouders vrij klein. Het is een superbrede stoel, dus het is niet ideaal om te proberen meer dan 2 personen of stoelen op de achterbank te persen.

Volledige beoordeling: Diono maakt enkele van de beste converteerbare autostoelen op de markt en hun stoelverhogers volgen dit voorbeeld met hun reputatie voor eenvoud, Europese styling, geweldige bruikbaarheid en hoge veiligheidsnormen. Dit is een relatief nieuwe toevoeging aan de markt voor stoelverhogers en we hebben het pas onlangs ter beoordeling ontvangen. Uit de doos waren we onder de indruk van zijn lichtgewicht ontwerp, de hoogwaardige onderdelen en stof, de zachte aanraaksteunen en kunststoffen, en de enorme bescherming tegen aanrijdingen van opzij. Die zijwaartse impactvleugels zijn vlezig en aluminiumversterkt en ze zijn echt opvallend wanneer je hem uit de doos trekt. De dekking reikt van ongeveer middenbuik, tot de schouders en tot aan het hoofd. De aanpassingen waren breed, vooral de hoofdsteun, en we dachten dat de verstelbare schouderbreedte echt geniaal was. Alle aanpassingen waren gemakkelijk uit te voeren en voelden van hoge kwaliteit. We vonden het leuk dat het twee bekerhouders heeft die je naar binnen of naar buiten kunt zwaaien, maar dachten dat het bekerhoudergedeelte zelf veel te kort was voor de meeste sippy bekers, waardoor het omvalt. In tegenstelling tot andere Diono-autostoelen heeft dit een relatief brede afmeting waardoor het minder geschikt is om meer dan 2 autostoelen achterin te plaatsen. Dus over het algemeen denken we dat dit een geweldige stoelverhoger is met slechts enkele kleine nadelen – een relatief hoge prijs voor een niet-combinatiebooster, bekerhouders voor beperkt gebruik, een brede voetafdruk en een hoes die niet wasmachine vriendelijk is.

 

Graco AFFIX stoelverhoger met LATCH

Specificaties: ondersteunt 30-100 pond en 38-57 “lang, met behulp van de veiligheidsgordel van het voertuig. Kan ook worden gebruikt als een rugloze booster. De stoel zelf weegt slechts ongeveer 9,5 pond en is slechts 18 “breed aan de basis.

Wat we leuk vonden:  de prijs is goed en kost slechts $60 voor een goed uitgeruste en veilige stoelverhoger. Het omvat het onderste LATCH-systeem om de stoelverhoger aan de stoel te bevestigen terwijl deze niet in gebruik is, bescherming tegen zijdelingse botsingen, hoogwaardige en zachte stoffen die we gemakkelijk schoon te maken vonden en twee bekerhouders. Het is lichtgewicht en smal, waardoor het een ideale stoelverhoger is voor strakkere installaties en om eenvoudig tussen voertuigen te wisselen. Deze stoel heeft een mooie veelzijdigheid, waardoor deze kan worden gebruikt als een stoelverhoger met riempositionering of een stoel zonder rugleuning voor grotere kinderen. Deze stoelverhoger slaagt bij crashtests bij CR en wordt volgens de IIHS beschouwd als een beste inzet in zowel de highback- als de backless-modus.

Wat we niet leuk vonden: er is geen met staal versterkt frame of energieabsorberend schuim. Het voelt een beetje hol en goedkoop en de stof en demping zijn niet zo zacht als de Britax-opties.

Volledige beoordeling:  dit is een eenvoudige en redelijk geprijsde stoelverhoger van Graco met het gemak van een LATCH-systeem om de stoel op zijn plaats te houden wanneer deze niet wordt gebruikt. De Graco heeft veel dingen die de Britax Highpoint biedt: hoogwaardige en zachte stoffen die gemakkelijk te reinigen zijn, een bekerhouder en een “spullen” houder en kleur / ontwerpopties die subtiel en niet overweldigend zijn. We vonden het leuk dat we voor deze prijs een stoelverhoger met LATCH-systeem konden krijgen om de stoelverhoger in je auto te bevestigen wanneer de stoel onbezet is. Ten tweede heeft het een handige LATCH-spanner aan de voorkant waaraan je kunt trekken om de booster goed in je auto te laten passen. Ten derde is het slechts ongeveer $60. Ten slotte is het slechts iets meer dan 9 pond, waardoor het nogal wat is dan de Britax-opties.

Dus waarom staat het lager op onze lijst? Slechts enkele kleine dingen. Ten eerste heeft het geen heupgordelsysteem om de kans op buikletsel tijdens een ongeval te verminderen. Ten tweede ondersteunt het kinderen van 30 tot 100 pond, wat 20 pond minder is dan de Britax kan. Ten slotte is het gevoel van de stof niet zo zacht als de Britax. En over het algemeen voelt deze stoelverhoger voor jongeren van Graco Affix niet zo substantieel en goed gebouwd als de Britax-opties. De Britax-opties voelen echt solide en goed gebouwd, terwijl deze een beetje meer hol en goedkoop aanvoelt. Echt, je kunt niet fout gaan met de Britax of de Graco; het hangt er echt alleen van af of je de extra $40 wilt uitgeven om een iets  veelzijdige, hogere kwaliteit en mogelijk veilige autostoel te krijgen.

 

Chicco KidFit stoelverhoger

Specificaties: Ondersteunt 30-100 pond en 38-57 “lang met behulp van de veiligheidsgordel van het voertuig. Kan ook worden gebruikt als een rugloze booster van 40-110 pond. De stoel zelf weegt 10 pond en is 17 “breed aan de basis.

Wat we leuk vonden: we houden van Chicco-babyproducten omdat ze geweldige functies en veiligheid combineren met behoud van redelijke kosten. Deze stoelverhoger heeft dezelfde kenmerken als de Graco Affix-optie hierboven. Voor de veiligheid heeft hij Chicco’s DuoZone-zijdelingse schokbescherming, schouder- en heupgordelverstellers en geleiders, en een LATCH-systeem om de stoel veilig in je voertuig te houden. We vonden het leuk dat het twee bekerhouders, twee achterover liggende posities, een breed scala van hoofdsteun hoogte-instellingen en een gemakkelijk afneembare hoes voor machinewas heeft. We hielden ook van de opvouwbare bekerhouders om meer ruimte te maken op strakkere achterbank. De KidFit slaagt voor CR-crashtests en wordt door de IIHS als een beste weddenschap beschouwd.

Wat we niet leuk vonden: de schoudergordel positioners waren niet ideaal en we vonden dat de veiligheidsgordel willekeurig uit de positioner zou glijden. We vonden de kleuren een beetje flauw en we waren niet onder de indruk van de veiligheidsvoorzieningen.

Volledige beoordeling: dit is een relatief nieuwe Chicco-stoelverhoger met autostoeltje en we hebben het pas recentelijk kunnen testen. Het lijkt erg op de Graco Affix Booster met het LATCH-systeem hierboven, hoewel het een hoger prijskaartje en enkele extra functies heeft. De kernfuncties zijn zeer vergelijkbaar: het ondersteunt kinderen van 30 tot 110 pond, hoewel we het moeilijk vinden om ons voor te stellen ooit een stoelverhoger voor een kind onder de 45-50 pond te gebruiken. Het heeft meerdere eenvoudig in te stellen hoofdsteunhoogtes die nodig zijn voor het passen van langere en oudere kinderen. En het is niet alleen het hoofdsteungedeelte dat zich aanpast, het is de hele rug wat belangrijk is om die perfecte riemhoogte op de schouder te krijgen. We vonden het zitoppervlak een beetje comfortabeler dan de Graco Affix hierboven, alsof het wat extra vulling heeft maar het is niets substantieels. De enige functie waar we erg enthousiast over waren, was het LATCH-systeem en het voorste aanhaalsysteem dat net zo is als dat op de Affix. Dit is echt een geweldige functie die vooral helpt wanneer je de stoelverhoger vaak tussen voertuigen wisselt. Het heeft ook een ingebouwde achteroverleuning wat leuk is voor het plaatsen van meer rechtopstaande achterbank of relatief achterover leunen zoals in sedans en SUV’s.

Terwijl de Affix een bekerhouder heeft aan de ene kant en de inschuifbare snacklade aan de andere kant, heeft deze stoel twee bekerhouders die beide inklapbaar zijn om plaats te maken voor strakkere situaties. In feite is het de smalste stoelverhoger op onze lijst met een haar van minder dan 17 “breed aan de basis, waardoor het een geweldige optie is voor verkrampte achterstoelen. We vonden de stof redelijk zacht maar duurzaam en gemakkelijk schoon te maken. Voor zwaardere reinigingssituaties kun je de afdekking eenvoudig verwijderen en in de wasmachine gooien. Minpunten? Nou, we dachten dat de gordelpositioneerder niet altijd goed werk verrichtte door de veiligheidsgordel op zijn plaats te houden als de booster wordt verdrongen door de gordel die er soms uit springt. Hoewel het zeldzaam was hadden we dat probleem met de Affix niet, maar het is onduidelijk waarom deze specifieke booster ongeveer $20 meer is dan de Affix. Kortom, een geweldige stoel en als de kleuren en patronen je aanspreken ten opzichte van de Affix is het misschien het extra geld waard.

 

Britax Frontier ClickTight stoelverhoger

Specificaties: Ondersteunt van 25-120 pond en 30-62 “lang. Met het 5-punts harnas ondersteunt het van 25-90 pond  en met autogordel van 90 -120 pond. De stoel zelf weegt ongeveer 25 pond en is 19” breed aan de basis.

Wat we leuk vonden: Britax heeft een superieure reputatie voor de veiligheid van autostoelen en hun stoelverhogers zijn geen uitzondering. Het heeft twee lagen zijdelingse impactbescherming, maakt gebruik van het ClickTight-installatiesysteem, heeft een SafeCell-schokabsorberende basis en maakt gebruik van een met staal versterkt frame. Deze stoelverhoger gaat over van een autostoel met een 5-punts gordel naar een stoelverhoger met gordelpositionering, waardoor dit technisch gezien een gecombineerde stoelverhoger is. Inclusief premium LATCH-systeem voor gebruik tot 40 pond, snel verstelbare hoofdsteun en harnashoogte, geïntegreerde bekerhouders, machinewasbare hoes en verstelbare helling. Elke functie was eenvoudig te gebruiken en aan te passen, en de demping en stof waren zacht en duurzaam. Deze booster doorstaat crashtests met vlag en wimpel en is een beste gok volgens het Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).

Waar we niet van hielden: Waarschijnlijk vanwege zijn uitstekende veiligheidsfuncties heeft deze stoelverhoger een forse 25 pond, waardoor het minder ideaal is om gemakkelijk tussen voertuigen te wisselen. Het is ook vrij breed  dus het is niet ideaal om drie autostoeltjes op een rij te persen. Een recent artikel in Consumer Reports meldde echter enkele veiligheidsrisico’s tijdens crashtests, ondanks onze verder uitstekende ervaring.

Volledige beoordeling: Britax autostoelen inclusief enkele van de beste converteerbare autostoelen en autostoeltjes op de markt zijn echt enkele van de veiligste en meest betrouwbare autostoelen op de markt en stoelverhogers zijn geen uitzondering. Britax maakt verschillende stoelverhogers: de Pinnacle, Frontier, Pioneer, Highpoint en Skyline. Die lijst gaat van de meest tot de minst dure, variërend van bijna  400 voor de Pinnacle tot ongeveer $100 voor de Skyline. De Pinnacle, Frontier en Pioneer zijn gecombineerde stoelverhogers die overgaan van een stoelverhoger met vijfpuntsgordel naar een stoelverhoger met riempositionering. De Highpoint en Skyline zijn alleen riempositioneringsboosters. In plaats van ze allemaal te bekijken hebben we er twee geselecteerd en getest. Een in de richting van de duurdere kant  en de op één na minst dure. Ze zijn allebei echt uitstekend. Ze zijn superveilig, gebruiken echte bescherming tegen aanrijdingen, gebruiken SafeCell-schokabsorberend materiaal en zijn uitgerust met eenvoudig te gebruiken LATCH-verbindingen. Ze zijn ook extreem goed gebouwd, je zou zelfs kunnen zeggen dat ze over-engineered zijn, waardoor ze zelfs onder zware gebruiksomstandigheden meerdere jaren meegaan. En dat alles komt met een verhoogd prijskaartje. Deze specifieke Britax-booster, de Frontier ClickTight is geen uitzondering. Deze veelzijdige booster kan kinderen ondersteunen van 2 jaar oud  tot 120 pond. Vanaf 25-90 pond kunt je het 5-punts harnassysteem gebruiken, de booster aan je voertuig bevestigen met de heup- / schouderriem of het meegeleverde LATCH-systeem.

Dit maakt het technisch gezien een gecombineerde stoelverhoger, wat betekent dat het begint als een autostoel met een 5-punts harnas. Je kunt het harnas gebruiken tot 90 pond, maar als je wilt overschakelen naar de veiligheidsgordel van het voertuig kun je het 5-punts harnas achter de stoel opbergen en alleen de schoot / schouder van het voertuig gebruiken. Gordel en bevestig de stoel zelf aan het voertuig met behulp van de LATCH. Dat laatste deel is niet nodig, alleen een leuke functie. Dus dit is een zeer veelzijdige booster en het is ideaal voor ouders die klaar zijn om af te studeren van een autostoeltje en het converteerbare autostoeltje volledig over te slaan. Veiligheidsvoorzieningen zijn er in overvloed: het heeft twee lagen zijdelingse botsingbescherming, het ClickTight-installatiesysteem waarmee je de heup- / schoudergordel van het voertuig op een zeer intuïtieve manier kunt gebruiken om de veiligheidsgordel in te rijgen en de stoel stevig vast te zetten.Het heeft een SafeCell schokabsorberende basis en het heeft een stalen frame in de booster zelf.

Natuurlijk verhoogt het stalen frame het gewicht van de stoel een beetje, hoewel we denken dat het het zeker waard is. Functies ook in overvloed: het heeft een snel verstelbare hoofdsteun en hoogte-instelling van het harnas, twee bekerhouders geïntegreerd in de stoel, een machinewasbare hoes, hellingaanpassingen aan de voorkant en een intuïtieve niveau-indicator. We vonden de borstriem en kruisgespen echt gemakkelijk te gebruiken en hadden een hoorbare klik om ons het vertrouwen te geven dat ze veilig waren. We hielden ook van de kwaliteit van de stof die zacht en soepel was en toch gemakkelijk schoon te vegen was. Over het algemeen werden we meteen verliefd op deze converteerbare stoelverhoger en deze is de tand des tijds doorstaan. Dit is absoluut de beste stoelverhoger van het jaar en we bevelen het ten zeerste aan. Houd er rekening mee dat het vrij groot is en ongeveer 19 “breed aan de basis komt, dus dit is geen goede optie als je van plan bent drie autostoelen op een rij te plaatsen.

 

Diono Cambria 2 Booster autostoel

Specificaties: Ondersteunt 40-120 pond en 38-63 “lang met behulp van de veiligheidsgordel van het voertuig . Kan ook worden gebruikt als een rugloze booster. De stoel zelf weegt 12 pond en is ongeveer 19,25 “breed aan de basis.

Wat we leuk vonden: Diono heeft een lange geschiedenis in het maken van uitstekende converteerbare autostoelen en stoelverhogers met superieure kwaliteit, comfort en veiligheid. Deze nieuwe versie van de Cambria (de Cambria 2) stoelverhoger kan dienen als een stoelverhoger of een rugloze stoelverhoger, waardoor hij een mooie veelzijdigheid heeft. Voor de veiligheid heeft het hoofd- en torso-zijdelingse botsingbescherming, LATCH-connectoren om het aan het voertuig te bevestigen, energieabsorberend EPE-schuim en met aluminium gevoerde zijwanden. Voor functies heeft het een goed gewichtsbereik en een superieur bovenste hoogtebereik voor lange kinderen. Er is een verstelbare leuning en een riempositioneringsriem die uniek is voor deze Diono stoelverhoger. De pasvorm en afwerking zijn van hoge kwaliteit en de stoffen zijn zacht en wasbaar. De Cambria slaagt voor CR crashtests en wordt door de IIHS als een beste weddenschap beschouwd. Dit nieuwe model verbetert de vorige Cambria met dikkere vulling op de zitvlakken, dikkere zijdelingse schokbescherming op de romp en het hoofd en beker- en snackhouders.

Wat we niet leuk vonden:  We waren verrast dat er geen met staal versterkt frame is zoals bij de meeste Diono-autostoelen. Het gewichtbereik is goed, maar kan lager worden. Er is ook geen bekerhouder en relatief dunne vulling op de zitting en rugleuning. Installatie kan een beetje lastig zijn dus lees de handleiding goed door. Voor ongeveer $80 is het een beetje prijzig gezien zijn functies, maar het is enorm verbeterd ten opzichte van het originele Cambria-model.

Volledige beoordeling: dit is een geweldige nieuwe Diono 2 stoelverhoger die we enkele maanden geleden hebben kunnen testen. Het is dus relatief nieuw op onze lijst, maar we zijn er echt van onder de indruk en verwachten dat het op de lijst zal stijgen als het blijft presteren in onze testen op langere termijn. Komt voor een redelijke prijs voor een Diono-autostoeltje, ongeveer $80.  Dit staat qua prijs precies in het midden van het peloton. Maar het is wat betreft functies en mogelijkheden de kop van het peloton. Deze stoelverhoger ondersteunt kinderen van 40 pond tot een geweldige 120 pond. I n termen van hoogte, het ondersteunt van 38 ” lang tot 63″ lang. Om aan dat bereik tegemoet te komen heeft het verstelbare rugleuning en 6 hoofdsteunposities. De riemen aan de voorzijde zijn verstelbaar en er is een rood handvat verborgen achter de hoofdsteun dat wordt gebruikt om de hoogte aan te passen. Als je klaar bent om over te schakelen naar de backless booster-modus is de achterkant gemakkelijk los te maken. Het hoofd en de romp hebben een mooie dikke zijdelingse impactbescherming en zijn uitgerust met het oude LATCH-systeem om hem in het voertuig te houden. Dit is natuurlijk alleen voor de veiligheid wanneer de stoel niet bezet is, zodat deze niet rond het voertuig vliegt bij een ongeval. Over babyveiligheid gesproken, we waren verrast om te beseffen dat deze booster geen met staal versterkt frame heeft. Diono staat erom bekend dat hij in veel van zijn stoelen volledig stalen frames heeft, maar deze werd overgeslagen hoewel hij wel wat aluminium heeft als versterking.

We vonden de stoel erg groot, stevig en over het algemeen comfortabel. Het is niet zo comfortabel als de high-end Britax USA-modellen, maar zeker meer dan de Evenflo-opties en zeker comfortabeler dan het originele Cambria-model. Ten opzichte van de originele Cambria heeft de Cambria 2 een iets dikkere zitvulling waardoor het comfortabeler is, het heeft dubbele bekerhouders en snackbakken en dikkere padding aan de zijkant. Maar er waren ook veel nadelen. Installatie was een beetje ingewikkeld en we moesten de volledige gebruikershandleiding lezen. Natuurlijk realiseren we ons dat iedereen de hele handleiding elke keer moet lezen, maar veel andere stoelverhogers zijn heel eenvoudig te installeren. Maar deze heeft enkele functies zoals een riempositioneringsriem die je moet lezen hoe te gebruiken. We dachten ook dat de Diono-reputatie over het algemeen niet voldeed aan veiligheidskenmerken of comfort. We willen er ook op wijzen dat dit een vrij brede stoelverhoger is en dat je misschien moeite hebt met enkele smalle voertuigen. Dus het heeft een goede styling, veelzijdigheid en de reputatie van Diono erachter. Maar het heeft ook veel beperkingen die wij belangrijk vinden om te overwegen bij het vergelijken van dit met iets als de Nautilus, HighPoint of Chicco-opties.

 

Graco Highback TurboBooster autostoel

Specificaties: Ondersteunt 30-100 pond en 38-57 “lang met behulp van de veiligheidsgordel van het voertuig. Kan ook worden gebruikt als een rugloze booster. De stoel zelf weegt ongeveer 8 pond en is slechts ongeveer 16,5 “breed aan de basis.

Wat we leuk vonden: dit is absoluut een van de beste stoelverhogers voor het plaatsen van drie autostoelen op een rij gezien zijn relatief smalle houding van ongeveer 16,5 “breed. Het is ook zeer licht van gewicht, dus het is perfect voor het wisselen tussen voertuigen. Het is een geweldige goedkope stoelverhoger met autostoeltje verkrijgbaar voor slechts $ 45, maar met een aantal fatsoenlijke functies, Zoals zijdelingse botsingbescherming, verstelbare hoogte van de hoofdsteun, twee uitklapbare / in bekerhouders, gordelverstellers en redelijk zachte en zachte stof. Het heeft een vrij goede waar voor zijn geld gezien het converteert naar een backless booster, hoewel we de Graco Affix verkiezen voor slechts ongeveer $15. De TurboBooster slaagt voor CR crashtests en wordt beschouwd als een beste weddenschap in zowel highback- als bottom-only modi.

Wat we niet leuk vonden: dit is een relatief kaal stoelverhoger autostoeltje, zonder het LATCH-systeem, geen met staal versterkt frame, geen energieabsorberend schuim en niet zo comfortabele stoelbekleding.

Volledige beoordeling: deze stoelverhoger van Graco lijkt erg op de Graco Affix: hoogwaardige, zachte, gemakkelijk te reinigen stoffen, twee ondiepe houders en verschillende kleuren/ ontwerpopties om uit te kiezen van. Het kritieke verschil tussen de Affix versus Highback TurboBooster is dat de Affix het LATCH-systeem heeft, maar de Graco TurboBooster niet. Maar omdat het niet het LATCH-systeem heeft is het een beetje goedkoper dan de Graco Affix en komt het op slechts ongeveer $50. Het ondersteunt kinderen van 30 tot 100 pond. Ten slotte is het slechts iets meer dan 8 pond, waardoor het lichter is dan elke andere optie op onze lijst behalve de Evenflo AMP. Je kunt niet fout gaan met deze twee Graco-opties en het hangt er echt alleen van af of je het LATCH-systeem wilt. In een huishouden met twee kinderen en twee auto’s is het veel gemakkelijker om de stoel te gebruiken zonder een LATCH-systeem om de booster snel tussen de twee voertuigen te wisselen. Het LATCH-systeem is vermoedelijk niet veiliger voor het kind, maar het zet de stoel in de auto vast wanneer het niet wordt gebruikt, zodat het niet rondvliegt in het geval van zwaar remmen of een ongeval. Dus als je de LATCH wilt ga dan met de Graco Affix, maar als je deze niet nodig hebt ga dan met deze Graco Highback Turbobooster-autostoel.

 

Evenflo Chase LX stoelverhoger

Specificaties: Ondersteunt van 22-110 pond en 28-57″ lang met behulp van het 5-punts harnas of de riempositioneringsbooster. De stoel zelf weegt 11 pond en is 20″ breed aan de basis.

Wat we leuk vonden: dit is een gecombineerde stoelverhoger wat betekent dat deze kan worden gebruikt met een 5-punts harnas en vervolgens kan worden overgeschakeld naar een stoelverhoger die de gordel positioneert. Voor ongeveer $65 is dat een serieuze veelzijdigheid als je bedenkt dat je het kunt gebruiken zo klein als 22 pond  en helemaal tot 110 pond. De mogelijkheid om tot 22 pond te dalen is enorm, hoewel we sterk aanbevelen om een ​​naar achteren gericht autostoeltje zo lang mogelijk te gebruiken voordat je naar een naar voren gericht autostoeltje overgaat. Het algehele comfort en de stijl waren ook redelijk goed voor de prijs en we vonden het leuk dat het twee bekerhouders, het LATCH-systeem en bescherming tegen aanrijdingen heeft. De Chase wordt beschouwd als een beste weddenschap volgens de IIHS.

Wat we niet leuk vonden: het harnas moet vanaf de achterkant opnieuw worden ingeregen om de hoogte aan te passen, de gordelverstellers bevinden zich in een onhandige positie waardoor ze moeilijk te gebruiken zijn, het zitoppervlak is erg smal en ondiep en de onderste vulling laat iets te wensen over. Qua veiligheid heeft het geen staalversterkt frame of energie-absorberend schuim. De bekerhouders zijn ondiep en dun.

Volledige beoordeling: hier is een goedkope en zeer veelzijdige stoelverhoger die op twee manieren kan worden gebruikt. Ten eerste, als een getrainde booster van 22-40 pond en vervolgens als een riempositionerende booster van 40-110 pond. De gordelpositioneringsbooster is dezelfde als die op deze lijst: hij gebruikt de schoudergordel van het voertuig en bevat een gleuf om deze correct over de schouder van het kind te plaatsen. Bij onze tests dachten we dat het echt veel waar voor je geld had. Bij zo’n lage prijs kwamen we onder de indruk van het gewichtsbereik en het algehele comfort en de styling. Maar er zijn enkele nadelen. Ten eerste functioneert het niet fantastisch als een auto of booster dus hoewel het veelzijdig is, is het geen expert in beide functies. De primaire beperkingen die we vonden waren: ten eerste denken we dat de stoel vrij klein is voor een opgroeiend kind, zowel smal als niet erg diep. Ten tweede laat de bekleding van de onderste zitting te wensen over. Ten derde heeft het slechts één verstelbare instelling, zodat het niet erg goed past in de meeste voertuigen. We hebben het wel geprobeerd in een RAV4 met verstelbare achterstoelen en dat hielp, maar het is teleurstellend dat de booster zelf slechts één vaste ligstand heeft. Ten slotte gebruikt het het LATCH-systeem, maar het is de oude versie van het systeem die best lastig is om mee te werken. Goede algehele waar voor je geld met deze stoelverhoger, maar enkele beperkingen.

 

Evenflo AMP Big Kid Booster autostoeltje

Specificaties: Ondersteunt 30-110 pond en 38-57″ lang en kan worden gebruikt als een riem-positionering booster of een rugloze booster. De stoel zelf weegt slechts 8 pond en is 19″ breed aan de basis.

Wat we leuk vonden: dit is een no-nonsense en relatief goedkope stoelverhoger die in de VS wordt gemaakt en kan worden omgezet in een rugloze stoelverhoger. Het heeft een verstelbare rughoogte, soepele riem-positioners en twee bekerhouders. Het heeft ook een zijdelingse botsing met hoofd en romp, terwijl het lichtgewicht is en gemakkelijk tussen voertuigen kan worden gewisseld. Hebben we al gezegd hoe v goedkoop deze stoelverhoger is?  Zelfs met die lage prijs wordt het door de IIHS als een beste weddenschap beschouwd en slaagt het voor CR-crashtests.

Wat we niet leuk vonden:  ze proberen niemand te misleiden met deze stoelverhoger. Het is goedkoop en zonder franje, er zijn gewoon niet veel veiligheids- of gemaksfuncties. Als je niet veel verwacht zult je tevreden zijn met de basisfunctionaliteit.

Volledige beoordeling: dit is de meest eenvoudige stoelverhoger in onze beste stoelverhoger. Het biedt veel basisfuncties en wordt geleverd tegen de laagste kosten van het stel. Evenflo staat bekend om het aanbieden van goedkope babyproducten met betrouwbare kwaliteit, maar zonder de luxe functies, meerdere patroonopties of hoogwaardige stoffen. Deze booster heeft veel dingen die de Britax en Graco bieden: gemakkelijk te reinigen stoffen, twee bekerhouders, wat zijdelingse impact en hoofd/ neksteun en hoogteverstelling. Het is lichtgewicht op slechts 8 pond en de fabrikant verklaart dat het kinderen van 30 tot 110 pond kan ondersteunen. Het is erg laag in prijs en dat is te zien aan sommige functies.

Ten eerste zijn de bekerhouders klein en onhandig en houden ze de inhoud vast met elastische  banden. In veel gevallen vereist dit 2 handen om aan de slag te gaan en dingen die kleiner zijn dan een beker vallen er vaak uit. Ten tweede zijn de hoofd- en neksteun niet zo substantieel als de Britax- en Graco-opties, waardoor het voor een kind waarschijnlijker is om hun hoofd naar beneden te dobberen tijdens een dutje. Ten derde heeft het dunne schuimvulling die niet zo comfortabel is als de andere opties. Ten slotte zijn de zachtheid van de stof en de algehele kwaliteit niet vergelijkbaar met de andere opties. Over het algemeen hebben we dit op onze lijst gezet omdat het een aantal goede basisfuncties heeft, afkomstig is van een betrouwbare fabrikant van kinderproducten en voor minder dan $40 verkoopt. Dat is genoeg om het op onze lijst met de beste stoelverhogers van 2020 te krijgen. Maar als dat lage prijspunt niet genoeg is om je enthousiast te maken raden we een van de duurdere opties aan.

 

Best geteste autostoel: hoe we de beste stoelverhogers hebben gevonden

Booster versus combinatie autostoel? Ouders vragen zich vaak af of ze een combinatiebooster (harnasbooster) of een gewoon autostoeltje voor hun kind moeten kopen. Er zijn een paar dingen om te overwegen bij het beoordelen van het type booster dat je nodig hebt. Allereerst de verschillen tussen de twee autostoelen. Een normale stoelverhoger gebruikt de veiligheidsgordels van het voertuig om het kind in de stoel te bevestigen. Het LATCH-systeem kan ook worden gebruikt om de booster in de auto te bevestigen, maar dit is alleen om de booster op zijn plaats te houden wanneer deze niet wordt gebruikt. Een normale stoelverhoger heeft geen ingebouwd harnassysteem. Omdat het geen 5-punts gordelsysteem heeft is het alleen te gebruiken bij kinderen van meer dan 40 kilo en minstens 38″ lang.  Het gecombineerde autostoeltje is een beetje anders, omdat het het 5-punts gordel bevat voor kleinere kinderen en vervolgens overgangen naar een riem-positionerende booster.

Het gecombineerde autostoeltje wordt soms een combinatie-autostoeltje 2booster of een tuigverhoger genoemd en is handig voor ouders die direct van een baby willen gaan autostoel in een naar voren gericht autostoeltje dat overgaat in een booster. Maar het is misschien geen supercomfortabele rit, althans niet zoveel als een converteerbaar autostoeltje. Dus als jij en je baby klaar zijn om naar de voorkant te gaan, maar je baby is nog niet meer dan 40 pond en minstens 38 ” lang dan moet je waarschijnlijk een combinatiebooster overwegen, zodat je het 5-punts harnas kunt gebruiken om kinderen te ondersteunen die zo klein zijn als ongeveer 30″ lang en 25 pond. En een combinatiebooster komt meestal uit op ongeveer $ 150-200 wat goedkoper is dan de meeste converteerbare autostoelen. En een 3in1 harnasbooster kan helemaal gaan van een booster met een 5-punts harnas tot een riem-positionerende booster tot een rugloze booster waardoor je veelzijdigheid hebt.

Waarom een ​​stoelverhoger gebruiken? Hoewel veel ouders van een converteerbare autostoel rechtstreeks naar veiligheidsgordels overslaan wordt dit niet aanbevolen door de NHTSA, omdat de stoelverhoger het kind correct positioneert voor het gebruik van de heup- en schoudergordels. Zonder het autostoeltje zijn de schoot en schouders van het kind te laag en past de veiligheidsgordel niet goed wat een aanzienlijk veiligheidsrisico inhoudt. Als de heupgordel bijvoorbeeld te hoog is kan dit buikletsel veroorzaken tijdens een valpartij en als de schoudergordel te hoog is bevindt deze zich in de nek in plaats van in de schouder. De stoelverhogers doen geweldig werk om het risico op letsel als gevolg van een verkeerde positionering van de veiligheidsgordel te verminderen. Afhankelijk van de lengte van je kind en waar de schoudergordel van het voertuig de schouder van het kind raakt, moet je de riemverstellingsbooster gebruiken.

 

Gebruiksgemak: Nu van en kind wordt verwacht dat het zichzelf vastzet en losmaakt wordt gebruiksgemak erg belangrijk. Hoe gemakkelijker de vergrendelingsmechanismen en de hand naar de gesp reiken, hoe minder frustrerend een overgang zal zijn naar een stoelverhoger. Voor onze focusgroepen hebben we 10 verschillende stoelverhogers. Voor het gebruiksgemak van onze beoordelingen hebben we ons gericht op hoe gemakkelijk kinderen omgaan met gespen en vergrendelingen en hoe goed de booster de schoudergordel van de auto zo positioneerde dat kinderen er gemakkelijk bij konden. Al onze onderstaande opties scoorden zeer goed in deze categorie. Sommigen van hen hebben hun eigen gesppositioneringsmechanismen die gebruiksgemak en veiligheid garanderen. Sommige bieden ook een LATCH-systeem om de stoel aan de auto te bevestigen. Dit is niet voor de veiligheid van kinderen, dit is om de booster veilig in de auto te houden wanneer deze niet in gebruik is. Als je bijvoorbeeld een ongeluk hebt of moet stoppen zonder je kind in de auto te hebben wil je niet dat de booster naar je toe vliegt. Veel ouders dachten dat vertrouwen op de schouder- en heupgordel van de auto geweldig is, omdat je meer vertrouwen kunt hebben in de veiligheidsnormen van de voertuigfabrikant en het leert je kind een normale veiligheidsgordel te gebruiken en correct te plaatsen.

Veiligheid: je zult merken dat alle stoelverhogers op onze lijst door het Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) als een beste weddenschap worden beschouwd. De IIHS voert uitgebreide tests uit van de veiligheid en het gebruiksgemak van de stoelverhoger en we controleren hun resultaten voortdurend. De IIHS maakt gebruik van een zeer rigoureuze testmethodiek en wij vinden hun resultaten erg belangrijk bij het bepalen van de ranglijst. We beoordelen en monitoren ook de crashtestresultaten van Consumer Reports die beschikbaar zijn voor stoelverhogers en alles-in-één autostoelen en bieden een “Pass” of “Fail” -bepaling voor structurele integriteit tijdens een crash. Net als bij de IIHS-beoordelingen, beschouwen we deze resultaten in onze jaarlijkse ranglijst.

Prijs: nu een kind is afgestudeerd van een conventioneel autostoeltje zul je blij zijn te ontdekken dat stoelverhogers aanzienlijk goedkoper zijn. We raden aan ongeveer $ 50-100 uit te geven aan een stoelverhoger van hoge kwaliteit, hoewel je zult merken dat onze duurste optie ongeveer $ 130 is. We denken dat het niet nodig is om zoveel uit te geven om een ​​geweldige stoelverhoger te krijgen, maar als je echt van de functies houdt,zijn er een aantal zeer comfortabele en hoogwaardige opties. Natuurlijk zijn de duurste autostoeltjes met autostoeltjes meestal ook zachter, met zachtere stoffen en gebruiken ze lichtere onderdelen van hogere kwaliteit. Het is echter belangrijk om te vermelden dat duurdere stoelverhogers niet noodzakelijkerwijs veiliger zijn. Bij correct gebruik voldoen alle stoelverhogers aan de veiligheidseisen van de NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration). Sommige van de goedkopere merken voldoen mogelijk aan de NHTSA-minimumvereisten, terwijl anderen verder gaan dan die normen en voldoen aan de verkeersveiligheidsvoorschriften of deze overtreffen. Een goed voorbeeld om verder te gaan dan de NHTSA-vereisten om de veiligheid te verhogen is het gebruik van meerdere  lagen van zijdelingse botsingbescherming, een met staal versterkt frame en een uitgebreider energieabsorberend schuim.

Gewicht en lengte van kind: de Amerikaanse federale overheid beveelt stoelverhogers aan vanaf een leeftijd van 4 jaar tot 12 jaar oud. Meestal schakelen ouders over naar alleen de stoel van het voertuig en de veiligheidsgordel van ongeveer 8-9 jaar oud. De meeste stoelverhogers zijn voor kinderen van ongeveer 40 tot 100 pond, hoewel sommige meer dan 100 pond gaan. Qua lengte zijn ze meestal gemaakt voor kinderen van 38 “tot 60” lang. Controleer altijd de details op de doos of het etiket, want zelfs binnen een enkel merk hebben verschillende modellen verschillen. We doen ons best om deze hieronder bij elke beoordeling te vermelden.