Selecteer een pagina

Converteerbare autostoelen zijn van achterwaarts naar voren gericht. Ze zijn zodanig gemaakt dat ze zelfs tot een stoelverhoger kunnen worden omgezet om een ​​pasgeboren baby, peuter en iets groter kind kunnen ondersteunen. In dit artikel worden verschillende converteerbare autostoelen onderzocht. Elk model wordt onafhankelijk getest om er zeker van te zijn dat ze veilig, betrouwbaar, comfortabel, veelzijdig en gebruiksvriendelijk zijn.

 

Hier zijn de beste converteerbare autostoeltjes van 2020

Graco Extend2Fit: het beste converteerbare autostoeltje

Dit converteerbare Graco-autostoeltje heeft de juiste functies, is veelzijdig, comfortabel, veilig in gebruik  en gebruiksvriendelijk. Het heeft enkele functies die maken dat deze Graco uitsteekt. Ten eerste ondersteunt het de achterkant tot een gewciht van maximaal 50 pond en heeft een groot algemeen gewichtsbereik. Het heeft ook een stevig met staal versterkt frame, een niet-opnieuw ingespannen harnas, stevige zijdelingse schokbescherming, EPS energie-absorberend schuim, superieure crashtestprestaties en twee bekerhouders. De Graco Extend is ook nog eenvoudig te installeren en gebruiken. Het is ook supercomfortabel en goedgekeurd voor vliegreizen, waardoor het een voor de hand liggende keuze is voor ouders die op zoek zijn naar superieure veelzijdigheid. Verder is de prijs veel redelijker  dan die van de Britax-concurrenten.

Deze autostoel kun je vergelijken met de Graco 4Ever. Gezien het feit dat de 4Ever en Extend2Fit broers en zussen zijn in de line-up van Graco-producten, zal het je niet verbazen dat ze veel basisfuncties en specificaties delen. Deze zijn onder andere EPS energieabsorberend schuim, bescherming tegen zijdelingse botsingen, een met staal versterkt frame, 10 -positie hoofdsteun en harnassen en zelfs een positie om naar achteren te leunen. Ook heeft het een wasbare hoes, twee bekerhouders, een baby-inzetstuk en 2 kruisgleufsleuven. Dit Graco Extend2Fit converteerbare autostoeltje begint als een naar achteren gericht zitje voor baby’s en ondersteunt baby’s met de meegeleverde babyinzet.  Het verschil tussen de 4Ever en Extend2Fit is, dat de Extend2Fit tot 50 pond naar achteren gericht kan ondersteunen met behulp van een innovatief verlengpaneel dat aan de voorkant uittrekt. Dat betekent dat je dit veel langer als achterbank kunt gebruiken en de veiligheid kunt vergroten. Hoewel veel zitplaatsen zoals de Diono Radian 3RXT en Nuna Rava naar achteren gericht tot 45 of 50 pond ondersteunen, zul je merken dat de benen van een kind ongemakkelijk tegen de achterbank zullen worden gebogen. Bij de Extend2Fit lost  het uitbreidingspaneel dit probleem op. Maar je verliest wel enkele functies in vergelijking met de 4Ever. Er is met name geen booster zonder rugleuning of gordelpositionering.

Deze stoel is gemaakt van pluche en ademende stoffen van hoge kwaliteit. Ook zijn alle aanpassingen gemakkelijk waren om mee te werken. De Platinum-versie heeft bijzonder hoogwaardige stoffen, een beetje meer vulling in de stoel en het geweldige EZ Tight LATCH-systeem.

De niet-platinum-versie maakt gebruik van het InRight LATCH-systeem. Er is nog een ander punt dat het overwegen waard is met deze stoel. Er is vastgesteld dat de 5 “-uitbreiding ervoor zorgt dat deze autostoel zelfs nog verder uit de achterbank steekt. Voor een kleine auto of grotere inzittenden op de voorstoel is dit een uitdaging. De autostoel stak zo veel uit de achterbank dat het  waarschijnlijker tegen de achterkant van de stoel van de voorste bestuurder of passagier aanstootte. Dit is geen probleem als je een grotere auto of SUV hebt, maar voor kleinere auto’s is dit wat lastig. Lees altijd de gebruikershandleiding, want er zijn enkele details over achterover leunen posities voor verschillende gewichtsbereiken. Gebruik bijvoorbeeld achterover gericht een kind van meer dan 40 pond positie 2, 3 of 4, maar gebruik voor een kind  van 22-40 pond positie 4 en meer dan 40 pond gebruik posities 5 of 6. Deze Graco Extend2Fit is een van de beste algehele autostoelen op de markt. Het is  veelzijdig, comfortabel, betrouwbaar, robuust en gemakkelijk om te gebruiken.

 

Britax Advocate ClickTight ARB: de 2e beste converteerbare autostoel

De Britax Advocate ClickTight Anti-Rebound Bar (ARB) is een van de beste converteerbare autostoelen voor 2020. Enkele van de beste eigenschappen van dit autostoeltje zijn de anti-rebound-stang in naar achteren gerichte positie, het grote totale gewichtsbereik en het niet-opnieuw ingespannen harnas en drievoudige aanrijbeveiliging. Het heeft ook een stevig met staal versterkt frame, EPP energieabsorberend schuim, superieure crashtestprestaties, comfortabele demping en stof. Het is eenvoudige te  installateren en gebruiken en heeft een uitstekende pasvorm en afwerking. Het is ook goedgekeurd voor vliegreizen. Er zijn dus zoveel positieve aspecten met deze converteerbare autostoel. Wat zijn de minpunten? Het heeft  geen booster-modus, een beperkte naar achteren gerichte gewichtslimiet, geen bekerhouders  en het is groot en zwaar en relatief duur.  Britax USA is wereldberoemd voor het bouwen van de beste autostoelen en combineert het beste van veiligheid en kwaliteit. En dit is hun beste model. Deze Britax Advocate ClickTight is  gemaakt in de VS en biedt ultieme veiligheid en functies

Laten we beginnen met veiligheid. Het is een van de slechts twee converteerbare bovenste autostoelen met een anti-rebound-balk. Dat is een apparaat die wordt gebruikt wanneer de stoel naar achteren is gericht om rotatiekrachten te verminderen die een kind ondervindt in  geval van een ongeval. In Europa komt de anti-rebound-balk langzaam op de Amerikaanse markt en Britax en Baby Jogger lopen voorop in anti-rebound-bars op converteerbare autostoelen. Maar daar stopt de veiligheid niet. De gigantische zijwaartse impactvleugels bieden een drie lagen zijdelingse impactbescherming aan. De stoel is dus niet alleen omvangrijk, maar presteert ook heel goed in crashtests. Britax staat ook bekend om het gebruik van met staal versterkte frames, die de structurele stijfheid van de autostoel tijdens een botsing vergroten. Om nog maar te zwijgen van het dikke SafeCell EPP energieabsorberende schuim, het premium LATCH-systeem, het Click & Safe knusse tuigsysteem dat klikt wanneer het de juiste dichtheid heeft en de mogelijkheid om naar achteren te gaan tot 40 pond. De Britax Advocate voelt enorm stevig aan en is gemaakt van hoge kwaliteit. Alle stoffen en bevestigingen voelen premium, maar zijnook gemakkelijk te gebruiken. Deze stoel is makkelijk om te installeren en eenvoudig te gebruiken met de veiligheidsgordels van de auto. Dit komt omdat het ClickTight-systeem je in staat stelt om de hele zitbodem omhoog te tillen om de doorvoer van de veiligheidsgordel bloot te leggen.  In achterwaarts gerichte positie met de anti-rebound-stang neemt de stoel een geweldige achteroverleunende positie in voor pasgeboren baby’s.

Het ondersteunt baby’s tot 5 pond met het meegeleverde baby-inzetstuk. Bij de bovengrens van 40 pond naar achteren gericht wordt het een beetje krap als het gaat om de beenruimte, maar dit is te verwachten. Merk op dat er geen specifieke hoogtelimiet is voor achterwaarts gericht, het is hetzelfde als voor voorwaarts gericht. Als je geïnteresseerd bent in het verlengen van de achterwaarts gerichte positie tot 50 pond, bekijk dan de Graco Extend2Fit of NUNA Rava. Met de Advocate kun je vanaf 20 pond naar voren draaien  en het biedt steun aan kinderen tot 65 pond of 49 “lang. Op dat moment moet je overstappen op een afzonderlijke booster voor het positioneren van de riem. De Advocate is net als de grote broer van de autostoelen Boulevard en Marathon en zet echt de standaard voor veiligheid en bouwkwaliteit. In geval van een ongeluk kiezen ouders er voor dat hun kind zit een product van Britax. Bij deze stoel betaal je voor de prijs  en voor de kwaliteit. Ook is het verstandig als je  een grote achterbank hebt om het grootste deel met betrekking tot de veiligheid te passen. Maar de pasvorm en afwerking zijn fantastisch, de stof is ademend en door de zitting voel je je echt geweldig bij je aankoop. Wat ontbreekt er nog meer? Nou, geen bekerhouders of booster-modus. Over het algemeen is deze Britax Advocate de beste autostoel op de markt.

 

Graco 4Ever 4in1 Convertible autostoel

Als je op zoek bent naar veelzijdigheid en langdurig gebruik dan is de Graco 4Ever de juiste stoel voor jou. De Graco 4Ever kan in principe worden gebruikt totdat een kind klaar is om te rijden zonder een autostoeltje. Het heeft een grote beschikbare gewichtsbereik en  4in1 converteerbare autostoelmogelijkheden. Naast deze geweldige veelzijdigheid heeft het ook alle gemakken die je van een autozitje van $ 300 mag verwachten. Een niet-opnieuw in te rijgen harnas, stevige bescherming tegen aanrijdingen van buitenaf, een met staal versterkt frame, EPS energieabsorberend schuim en geweldige zijdelingse impactbescherming. Het heeft ook geweldige crashtestprestaties en is goedgekeurd voor vliegreizen. Net als de Extend2Fit heeft deze twee bekerhouders, eenvoudige installatie en aanpassingen en moderne LATCH-connectoren. In tegenstelling tot de Extend2Fit is het alleen geschikt voor achterwaarts richting met een maximale gewciht tot 40 pond. Gezien zijn veelzijdigheid is het wel behoorlijk groot en zwaar en niet geschikt voor compacte auto’s. Het is ook een beetje een duizendpoot en sommige aanpassingen worden in de loop van tijd minder prettig om mee te werken.

Gezien hun veelzijdigheid en levensduur zijn de Graco 4Ever en Extend2Fit elke cent waard zijn. De Graco 4Ever is een van de meest veelzijdige, comfortabele en functionele producten. Het is echt een alles-in-één stoel geschikt voor een gewichtsbereik van 4 tot 120 pond. Het geheim is dat het begint als een naar achteren gericht kinderzitje met een pluche en verwijderbare babyinzet. De naar achteren gerichte babymodus met het inzetstuk biedt echt een mooie ondersteuning en positionering voor een pasgeborene, wat indrukwekkend is gezien het feit dat deze stoel helemaal naar een booster converteert.

Wil je nog langer naar achteren bekijk dan  de Graco 4Ever Extend2Fit die dezelfde stoel is, maar met een 5 “verlenging om meer beenruimte te bieden. De Extend2Fit ondersteunt tot 50 pond naar achteren gericht. Vervolgens gaat het over naar twee verschillende typen van stoelverhogers, één met de highback er nog op om de veiligheidsgordel van het voertuig te positioneren. Vervolgens kun je de rug verwijderen voor een stoelverhoger met alleen zitplaatsen. Gezien het lage bereik van het babygewicht (4 pond) kan dit een geweldige optie zijn voor premature baby’s. Dit is het meest veelzijdige autostoeltje; het converteert niet alleen van een babyzitje naar een peuterzitje, het converteert ook helemaal naar een booster met alleen bodem. Om aan deze levensduur te voldoen is de stoel geschikt voor maximaal 10 jaar gebruik.

Naast de geweldige veelzijdigheid zijn er nog een heleboel andere positieve functies. Ten eerste kunnen de schoudergordels en hoofdsteun eenvoudig worden aangepast met behulp van een handgreep aan de bovenkant . Ten tweede bevindt de hendel zich aan de voorzijde en past zich aan een breed bereik van achterbankhellingen. Hiermee kun je de juiste hellingshoek krijgen bij gebruik in de naar achteren gerichte babymodus. Naarmate de baby groter wordt, zal hij minder achterover leunen, zelfs wanneer deze naar achteren is gericht. De kleurgecodeerde recline-instellingen aan de zijkant zijn een leuke touch. Je begrijpt hoeveel recline nodig is voor elke configuratie. Het heeft ook een ingebouwd niveau om ervoor te zorgen dat de “basis” in een ideale, horizontale positie wordt gemonteerd. Ten derde is het InRight LATCH-systeem geweldig en maakt het het leven gemakkelijker wanneer je het in / uit verschillende voertuigen moet trekken. In plaats van de traditionele “haak” LATCH, die lastig te verwijderen is om snel tussen voertuigen te wisselen, heeft het InRight LATCH-systeem een ​​rode knop waarop je drukt om de clip los te maken. Natuurlijk heeft het ook gemakkelijk te gebruiken veiligheidsgordeldoorvoeren voor voertuigen zonder de LATCH-optie.

De 4Ever heeft een met staal versterkt frame, stevige zijdelingse impactbescherming en EPS energieabsorberend schuim. Verder is het algemeen comfortabel en zacht, en zeer ondersteunend voor zelfs heel kleine baby’s. De stof is niet zo zacht, pluche of ademend als sommige andere opties, zoals de Nuna Rava, maar het heeft een duidelijk voordeel: je kunt het verwijderen en in de wasmachine wassen. Ten slotte wordt het geleverd met twee mooi geplaatste bekerhouders. Welke minpunten zijn er? De aanpassing van het tuigje is erg strak en moeilijk aan te passen, meestal na ongeveer een jaar van eigendom. Over het algemeen kun je echt niet fout gaan met dit veilige, stevige, goed gemaakte Graco-product en het verdient daarom een plek op onze lijst.

 

Britax Boulevard ClickTight converteerbare autostoel

De Britax Boulevard is misschien een goede keuze voor  en bespaart ondertussen flink wat geld. Hoogtepunten van dit autostoeltje zijn de sterke Britax-reputatie voor veiligheid, kwaliteit, betrouwbaarheid en ondersteuning. Het wordt ook  in de VS gemaakt, heeft een goed algeheel gewichtsbereik, een no-rethread-harnas en de geweldige ClickTight-technologie die de installatie een fluitje van een cent maakt. Voor veiligheidsvoorzieningen is het in principe ongeëvenaard. Het heeft dubbele zijdelingse impactbescherming, een stevig met staal versterkt frame, EPP energieabsorberend schuim, SafeCell-technologie en uitstekende crashtestprestaties. Het is super comfortabel in zowel de vulling als de stoffen en gemakkelijk schoon te maken. Het is ook goedgekeurd voor vliegreizen als je onderweg bent. Er is hier dus veel om van te houden.

De Britax heeft slechts enkele nadelen. Het heeft geen booster-modus, achterwaarts gericht is beperkt tot 40 pond, het is vrij groot en zwaar, en heeft geen bekerhouder. Zoals je waarschijnlijk weet is Britax USA wereldberoemd in de VS. Zij vervaardigen enkele van de veiligste autostoelen op de markt. Ze hebben een zeer lange reputatie van hoge kwaliteit, betrouwbaarheid en productondersteuning. Britax maakt een aantal van de beste autostoelen ter wereld, met verschillende prijzen. De minst dure converteerbare modellen zijn de Rotonde en Marathon en de duurste zijn de Boulevard en Advocate. Maar als je naar de betere Britax-modellen springt verhoog je het gemak en de veiligheidsvoorzieningen. De Britax Boulevard ClickTight-cabriolet en de Britax Advocate ClickTight-cabriolet zijn ook ongeveer 2 “langer dan de Marathon. Dit is geweldig  voor langere kinderen en kan helpen om de naar achteren gerichte positie te verlengen voordat de hoogtelimieten worden bereikt. De Boulevard bevindt zich helemaal bovenaan van het Britax-assortiment, net onder de Advocate en het wordt beschouwt  als een van de beste autostoelen. De belangrijkste verschillen tussen de Britax Boulevard en Advocate zijn dat de Advocate drielagige zijdelingse impact toevoegt bescherming, een anti-rebound bar en een beetje meer opvulling.

Het Britax Boulevard ClickTight converteerbare autostoeltje ondersteunt baby’s van slechts 5 pond, met 5-40 pond als een achterwaarts gerichte stoel en 20-65 pond als een naar voren gericht autostoeltje. Dit is dus een uitstekend bereik voor een converteerbare stoel. Laten we beginnen met de installatie. Als je de schoudergordels van de auto gebruikt zul je absoluut dol zijn op de Britax ClickTight-technologie, waarmee je de onderkant van de stoel omhoog kunt draaien en de veiligheidsgordel door de achterkant kunt voeren. Het is lastig om een ​​schoudergordel door de achterkant van een stoel te leiden en dit maakt het zeer eenvoudig en veilig. Eerlijk gezegd maakt de ClickTight het leven zoveel gemakkelijker dat het extra geld rechtvaardigt ten opzichte van alle Graco-opties op deze lijst. Natuurlijk als je de LATCH gebruikt omvat dat ook en de installatie zal een eitje zijn. Er zijn ook een heleboel indicatoren en gemakkelijk te volgen diagrammen aan de zijkant van deze stoel om ervoor te zorgen dat je dingen correct routeert en een perfecte ligpositie voor je baby hebt. We hebben al gezegd dat de Britax-autostoeltjes allemaal om veiligheid gaan, dus laten we de veiligheidsvoorzieningen eens bekijken.

Het heeft een 5-punts harnas dat gemakkelijk van rechts naar voren kan worden aangepast, zonder dat opnieuw inrijgen nodig is. Schuif gewoon de hoofdsteun omhoog en omlaag met de hendel helemaal naar boven. Ten tweede maakt deze Britax ook gebruik van het SafeCell-impactbeschermingssysteem, wat betekent dat het wordt versterkt door staal en een schaal gebruikt die is verpakt met energieabsorberend schuim. Ten derde heeft het ook een zeer dikke dubbele zijdelingse impactbescherming, met behulp van energieabsorberend schuim in de vleugels, en een goed gevoerde hoofdsteun. En ook geweldige handige functies waaronder de Click & Safe Snug Harness Indicator, die een “klikgeluid” geeft wanneer het harnas strak genoeg is voor een baby. Er is vastgesteld dat alles goed aanvoelt en alle componenten voelden duurzaam, hoogwaardig en comfortabel aan. De stof is ademend en comfortabel en zorgt voor eenvoudig schoonmaken en wassen. De Nanotex is nog beter als je bereid bent om het extra geld op te hoesten.

Met alle veiligheids- en gemaksfuncties zul je merken dat de Boulevard echt groot is. Veilige autostoeltjes zijn meestal erg zwaar en Britax is hier een expert in. De Boulevard ClickTight stond zelfs onlangs bovenaan de babygeestbeoordelingen, ontving uitstekende onafhankelijke crashtestbeoordelingen en Babylist geeft het ook lof voor zijn veiligheid Kenmerken. Net als de andere ClickTight-modellen heeft deze een vervaldatum 10 jaar na productie wat super lang is. Een ander klein ongemak is het ontbreken van bekerhouders, en die ouderwetse LATCH-connectoren. Dat betekent dat je de LATCH-riemen moet losmaken voordat je de stoel van het voertuig losmaakt. Buiten die kleine problemen krijg je een werkelijk uitstekend en veilig autostoeltje dat zijn 5 sterren verdient op basis van alleen zijn veiligheid en functies.

 

Chicco NextFit converteerbare autostoel met rits

De Chicco NextFit Zip is altijd een favoriet bij het publiek en om verschillende goede redenen. Het maakt gebruik van een afritsbare, machinewasbare hoes die het schoonmaken gemakkelijk maakt. Het maakt ook gebruik van een eenvoudig te gebruiken en innovatief LATCH-systeem om eenvoudige installaties te maken. Het is over het algemeen eenvoudig te gebruiken in termen van aanpassingen en pasvorm. En het is supercomfortabel met zijn kuipzittingstijl en zachte ademende stof. Het biedt ook een mooi breed instelbereik en een aantal geweldige veiligheidsfuncties, waaronder bescherming tegen zijdelingse botsing, een stevig met staal versterkt frame en EPS energie-absorberend schuim. Het gewichtbereik is hetzelfde als de Boulevard en Advocate, het ondersteunt  baby’s zo klein als 5 pond en kinderen tot 65 pond. De enige echte nadelen zijn: het is erg groot en zwaar, het heeft geen booster-modus, de achterkant is beperkt tot 40 pond, de bekerhouders zijn een beetje vervelend en de kruisgesp  positionering is slecht geplaatst. De Chicco NextFit Zip komt uit op maar liefst 26 pond, bijna de zwaarste op deze lijst, maar vergeet niet dat dit converteerbaar is, zodat het waarschijnlijk 99% van de tijd in de auto blijft. Dit veelzijdige autostoeltje ondersteunt pasgeboren baby’s met behulp van het meegeleverde baby-inzetstuk, beginnend bij 5 pond en tot 11 pond. Het ondersteunt tot 40 pond in naar achteren gerichte modus en vervolgens tot een zeer hoge 65 pond in naar voren gerichte modus. Dit betekent dat het in de naar achteren gerichte modus kan dienen als een autostoeltje en een peuterautostoeltje voor maximaal 40 pond.

Wat zijn de voordelen van deze autostol?  Ten eerste hebben de gemakkelijk te lezen achteroverleuningindicatoren een intuïtief genummerd systeem voor achteroverleuningniveaus die geschikt zijn voor naar achteren en naar voren gerichte modi. Ze bevatten ook bellenniveaus om ervoor te zorgen dat je dingen op de juiste manier hebt geplaatst. Ten tweede is de afritsbare wasbare hoes briljant. Het is ook gemakkelijk om terug te keren. De Zip-functie is dus elke cent waard. Ten derde flitsen de onderste banden van het harnas automatisch naar buiten wanneer ze worden losgemaakt, om het gemakkelijker te maken om je baby in en uit te schuiven. Ten vierde maakte het Super Cinch LATCH-systeem het leven veel gemakkelijker bij het bevestigen van de stoel, natuurlijk kan het ook worden bevestigd met behulp van de conventionele veiligheidsgordels achter. Het super cinch-systeem neemt het giswerk en moeite om een ​​goede LATCH-verbinding te krijgen. Tot slot zijn de zijdelingse impactvulling aanzienlijk en  de hoofdsteun gaat gemakkelijk op en neer als je het versteld. Je kunt het verstellen in wel 9 verschillende posities. En het met staal versterkte frame en EPS energieabsorberende schuim geeeft ouders het vertrouwen in geval van een crash.

Er zijn dus echt heel veel geweldige functies op de Chicco Nextfit. De stof is ook heerlijk zacht, comfortabel en ademend. Het kan ook gemakkelijk met een doek worden schoongemaakt. Is het de moeite waard om iets meer te betalen om een ​​van de beste stoelen op de markt te hebben, met het beste ritssysteem om de hoes te verwijderen? Toch wel. De strakheid van het tuigje  is wel erg moeilijk aan te passen wanneer de stoel naar achteren wordt gericht, omdat de verstelriem tegen de achterbank wordt gedrukt. Ook is de afneembare bekerhouder niet supergemakkelijk te gebruiken.  De kruisband is geweldig voor baby’s, maar niet zo goed gepositioneerd voor grotere kinderen. En de diepe kuipachtige stoel maakte het een beetje moeilijker om de baby in en uit de stoel te krijgen, vooral in kleinere auto’s. Dit is een van de grootste nadelen van deze stoel. De L-vormige stoelen zijn veel gemakkelijker in en uit te stappen. Maar over het algemeen is dit Chicco-model een uitstekende optie en zeker het overwegen waard als je bereid bent om het extra geld te betalen.

 

Veiligheid 1e Grow and Go hybride 3-in-1 converteerbare autostoel

Safety 1st maakt een aantal uitstekende babyproducten voor budgetvriendelijke prijzen. Ze hebben een lange en sterke geschiedenis in het maken van comfortabele, veilige, veelzijdige en duurzame producten die tegen zeer concurrerende prijzen te vinden zijn. De Grow and Go is het eerste converteerbare autostoeltje van Safety 1st en biedt een flinke waar voor je geld. Laten we beginnen met enkele functies. Ten eerste betekent 3-in-1 dat het geschikt is voor pasgeborenen, zuigelingen, peuters en grote kinderen.  Door over te stappen van een naar achteren gericht autostoeltje naar een naar voren gericht autostoeltje en tot slot een riem-positionerende booster. Het lage minimumgewicht maakt het een geweldige optie voor premature en kleinere pasgeborenen en het heeft een supergezellige uitneembare baby-inzet. Ten tweede heeft het een aantal geweldige installatie- en pasvormfuncties inclusief niet-opnieuw ingespannen harnas en hoogte-instelling van de hoofdsteun, 3-positie’s om achterover te leunen, 3 kruisgesp gespposities, harnashouders om harnassen uit de weg te houden wanneer niet in gebruik en een geïntegreerd LATCH-systeem.

Installatie is niet zo eenvoudig als het clickTight-systeem, maar de riem van het voertuig door de achterkant leiden was eenvoudig genoeg. Het gebruik van het LATCH-systeem is  dus vrij eenvoudig . De stoel stevig in het voertuig installeren was eenvoudig met de LATCH, maar een beetje uitdagender bij het gebruik van de veiligheidsgordel van het voertuig. Een lock-off-functie zou dit waarschijnlijk verhelpen, maar deze is niet bij de stoel inbegrepen. In termen van dagelijks gebruik is de stoel verrassend comfortabel voor zijn prijsklasse. Het heeft vulling op de juiste plaatsen, zacht aanvoelende kunststoffen en hoogwaardige stof. Dat hoge comfortniveau maakt het ideaal voor kleine dutjes tijdens autoritten en maakt langere ritten op de weg draaglijker voor baby’s en peuters. Wanneer het vies wordt is de hoes eenvoudig genoeg te verwijderen, maar nog belangrijker hij is machinewasbaar. Een ander praktisch kenmerk zijn de dubbele bekerhouders die een verademing zijn. Aangezien ze echte bekerhouders zijn, steken ze niet ongemakkelijk vanaf de zijkant uit en ze kunnen verdubbelen als snackhouders. Andere geweldige aspecten zijn de brede scala aan kleuren en stijlen, de houdbaarheidsdatum van 10 jaar en de veelzijdigheid die een kind waarschijnlijk zal hebben totdat hij klaar is om volledig van een autostoeltje af te komen.

Beperkingen? Er is geen verlengde achterkant naar 50 pond zoals sommige van de koplopers, geen met staal versterkt frame en geen anti-rebound-balk wanneer deze naar achteren is gericht. Die aspecten maken het een beetje lichter wat een absoluut pluspunt is. Een ander negatief punt is dat de meest extreme hellingshoek mogelijk niet voldoende is om in sommige auto’s te passen en head-flops te voorkomen.  Het is niet helemaal ideaal voor pasgeborenen en voertuigen met een steilere zithoek. Realistisch gezien als je op zoek bent naar een geweldig autostoeltje voor een peuter die klaar is om af te studeren van een autostoeltje zou dit een geweldige pasvorm kunnen zijn.

 

Diono Radian 3RXT Alles-in-één converteerbaar autostoeltje

De Diono Radian RXT3 blinkt uit door zijn superdunne voetafdruk die hem ideaal maakt voor het plaatsen van drie stoelen op een rij. Dat wil niet zeggen dat het geen geweldig autostoeltje is, maar de bekrompenheid is hier echt koning. Net als de 4Ever en Magellan kan dit autostoeltje baby’s ondersteunen van slechts 5 pond en tot maximaal 120 pond, waardoor het een uitstekend algemeen gewichtbereik heeft. Het beschikt over zijdelingse schokbescherming, EPS energieabsorberend schuim, een met staal versterkt frame en maakt gebruik van de veilige stopharnas technologie. Dit autostoeltje is echt van hoge kwaliteit,  heeft eenvoudige aanpassingen, een eenvoudig te verwijderen en machinewasbare hoes, een geweldige afneembare bekerhouder en een gemakkelijk opvouwbare mogelijkheid voor transport en past eigenlijk zonder problemen tussen de armleuningen. De stof is zacht en ademend en de styling is eenvoudig en verfijnd. De Diono Radian is meestal ongeveer $ 300, Dat is voor velen duur, maar het is echt een zeer hoogwaardige, veilige, betrouwbare, duurzame en comfortabele stoel die geschikt is voor een breed scala aan babyvormen en -maten.

De Diono Radian-serie staat bekend als een van de smalste en beste autostoelen op de markt. Wil je ooit meer dan 2 autostoeltjes achterin plaatsen? Dan is dit waarschijnlijk de beste weddenschap voor jou, met een breedte van slechts 17 “. Dit betekent dat je er drie op de achterbank van de meeste auto’s kunt plaatsen. De converteerbare autostoel Diono Radian 3RXT is een compromisloos product op het gebied van veiligheid, kwaliteit, comfort en functies. Het heefy impactbescherming, een Safe Stop energieabsorberend harnassysteem voor grotere kinderen en een toptether voor naar achteren gerichte toepassingen om stoelrotatie te verminderen in geval van een botsing. Het maakt ook gebruik van het SuperLATCH-systeem, wat het bevestigen en losmaken van de stoel eenvoudig en veilig maakt met een mooie visuele indicator. Je kunt er dus op vertrouwen dat het correct is bevestigd.  Met al die veiligheid heeft het veel massa en gewicht, binnenkomend op meer dan 20 pond zwaar. Het is een van de weinige  stalen frame en aluminium side converteerbare stoelen op de markt die zeker het extra gewicht waard is. Tenzij je van plan bent om veel vliegreizen te maken of constant te wisselen tussen voertuigen, in welk geval het een beetje zwaar kan worden. Voor de kleinere baby’s tot 5 pond is er een comfortabel uitneembaar baby-inzetstuk dat de heupen en het hoofd mooi ondersteunt.

Het bereik van de aanpassingen was erg breed en heel gemakkelijk te gebruiken. De hoofdsteun versteld tussen 12 verschillende hoogte-instellingen, het schouderharnas tussen 5 verschillende hoogte-instellingen  en de kruisgesp tussen 3 verschillende posities. Het heeft ook handige verstelbare zijkanten die in en uit schuiven om meer of minder ondersteuning te bieden voor groeiende dijen. Dus als je baby uitgroeit tot een peuter en daarbuiten zullen ze zeker comfortabel zijn met voldoende aanpassingen. Over comfort gesproken, de stof is van hoge kwaliteit, zacht en mooi opgevuld; niet zo luxueus en comfortabel als de Nuna Rava, maar echt geweldig.  Het is ook gemakkelijk te reinigen en wasbaar in de machine voor grotere morsen en geuren. Een ander kenmerk is dat het kan worden ingeklapt voor eenvoudiger transport. Dus hoewel het erg zwaar is, is het FAA-gecertificeerd voor het meenemen in een vliegtuig en vouwt het plat om het dragen een beetje gemakkelijker te maken. Het heeft een kleine bekerhouder die afneembaar is voor strakkere pasvormen. Nu volgen de crashtestresultaten. Sommigen hebben minder dan stellaire crashtestresultaten gevonden voor de Radian 3RXT zowel bij botsingen van voren als van opzij. Over het algemeen is dit een uitstekende, veelzijdige en zeer goed geconstrueerde stoel met enkele kleine nadelen en een behoorlijk prijskaartje. Een nadeel dat het vermelden waard is, is dat de schouderbanden opnieuw moeten worden geregen vanaf de achterkant als je baby groeit. Een beetje duurder dan sommige anderen, maar als je op zoek bent naar een volledig stalen legeringframe, een zeer hoge bouwkwaliteit en een smal genoeg chassis om zelfs in de strakste achterstoelen te knijpen, is dit zeker de prijs waard.

 

Britax Marathon ClickTight converteerbare autostoel

Dit is het goedkoopste Britax converteerbare autostoeltje op de markt, waardoor het aantrekkelijk is voor ouders die de Britax-reputatie willen zonder het prijskaartje van $ 350. De Marathon is  in de VS gemaakt en heeft een zeer sterke geschiedenis op het gebied van veiligheid, kwaliteit, betrouwbaarheid en een eerlijke prijs. Net als de Boulevard en Advocate heeft het een fatsoenlijk algemeen gewichtsbereik, een niet-opnieuw in te rijgen harnas, bescherming tegen zijdelingse botsingen, een stevig met staal versterkt frame, SafeCell-technologie, EPP energieabsorberend schuim en superieure crashtest prestatie. Het is ook goedgekeurd voor vliegreizen en installatie is supergemakkelijk met behulp van de geweldige ClickTight-technologie. Maar het is ook veel goedkoper dan de Advocate en Boulevard, dus je verliest een paar dingen. Ten eerste  is het niet geweldig voor langere kinderen, is minder luxueus en comfortabel dan  duurdere autostoelen, heeft een niet-machinewasbare hoes en maakt gebruik van de ouderwetse LATCH-connectoren. Achterwaarts gericht is het beperkt  tot een gewicht van 40 pond net als de Advocate en Boulevard en het heeft geen bekerhouders.

Britax wordt gemaakt in de Verenigde Staten, is beoordeeld als beste overall in private botsproeven en het ontvangen van een uitstekende overheid front-invloed botsing ratings. De Britax Marathon ClickTight is een super veilig, betrouwbaar, comfortabel en veelzijdig autostoel. Britax staat erom bekend dat zij een van de veiligste converteerbare stoelen op de markt maken. Je kunt deze stoel waarschijnlijk naar achteren kunnen gebruiken totdat je peuter ongeveer 2 jaar oud is, tenzij ze erg lang zijn. Als dat zo is kun je de Britax Boulevard ongeveer 2″ hoger in de rug te overwegen. Britax-autostoelen zijn uitstekend en ze domineren deze niche al heel lang.  Deze Britax auto stoel is gemaakt van hoogwaardige constructie, grote veiligheidsvoorzieningen, super eenvoudige installatie en comfort. Deze baby tot kleuter autozitje heeft grote zijdelingse botsing bescherming, een met staal versterkte frame, EPS-energieabsorberende schuim, 12-point snelsluiting draagsysteem, verstelbare leunen en voelt zeer stevig en comfortabel.  De gehele voorbodem van deze stoel gaat omhoog, waardoor het super gemakkelijk te bereiken is en de veiligheidsgordel erdoorheen voert. Dit geeft ouders het gebruiksgemak en de gemoedsrust die ze verdienen wanneer ze voor de eerste keer een autostoeltje installeren. De stof is ook mooi, maar niet machinewasbaar dus houd daar rekening mee. Hoewel Britax nooit goedkoop is heeft de stoel toch een aantal geweldige functies en wordt hij geleverd met de Britax-reputatie voor kwaliteit en veiligheid.

Over het algemeen is de stoel  vrij basic en heeft geen groot gewichtbereik voor ouders die langer achterwaarts willen kijken. Ook is het niet zo comfortabel en luxueus  als andere opties.

Ook is de kruisband een beetje kort, waardoor de onderste riemen een beetje in de beentjes van de baby komen. De Marathon is een geweldige optie voor degenen die het Britax-merk willen voor een redelijke prijs en bereid zijn een beetje in te leveren op veelzijdigheid.

 

Graco Milestone All-in-One Convertible autostoel

Dit is echt een geweldige optie die in sommige opzichten vergelijkbaar is met de Graco 4ever. Er zijn een paar primaire verschillen tussen deze twee Graco-modellen. Ten eerste is dit Graco Milestone converteerbare autostoeltje bijna $ 100 minder duur, maar wordt het niet omgezet in een rugloze booster voor gebruik tot 120 pond. Het andere verschil is dat het geen baby’s tot 4 pond ondersteuntalleen tot 5 pond. Dus als je een premie-baby onder de 5 pond hebt moet je in de 4ever kijken. Buiten die verschillen is dit bijna net zo veelzijdig als de 4ever. Het ondersteunt baby’s vanaf 5 pond tot 100 pond en heeft in principe identieke functies. Het is een van de meest veelzijdige en beste autostoelen op de markt. Deze stoel converteert van een naar achteren gericht autostoeltje voor kinderen en peuters met gewichten van 5 tot 40 pond, naar een naar voren gerichte stoel met ondersteunende gewichten van 20 tot 65 pond. Uiteindelijk converteert het naar een riem-positionerende booster van 30 tot 100 pond. Het vervalt 10 jaar na de fabricagedatum wat echt fantastisch is als je het voor de lange termijn wilt gebruiken. Veel autostoelen vervallen na slechts 6 jaar.  De stoel is wel zwaar net als alle converteerbare autostoelen met een met staal versterkt frame.

Over veiligheid gesproken, deze stoel maakt ook gebruik van EPS-energieabsorberend schuim zoals de meeste andere beste stoelen op de markt. Naast deze veelzijdigheid die op de tweede plaats na de 4ever staat zijn er nog enkele geweldige functies. Ten eerste heeft het een Simply Safe verstelbare harnas en de hoofdsteun wordt samen afgesteld door de rode hendel aan de bovenkant. Super eenvoudig in te stellen op 10 hoogteniveaus en je hoeft nooit opnieuw te zoeken vanaf de achterkant. Ten tweede heeft het een recline-functie, hoewel deze niet zo uitgebreid is als de 4ever  is het eenvoudig te gebruiken via de handgreep recht voorin. Verder beschikt het over 4 posities geschikt voor kleine tot grote voertuigen en voor kleine baby’s tot peuters. Om het  gemakkelijk bedienbaar te maken is er een slim balniveau dat precies laat zien hoeveel je achterover moet leunen wanneer je het naar achteren gericht plaatst. Ten derde maakt het InRight LATCH-systeem installatie en omwisseling tussen voertuigen supergemakkelijk met de door Graco ontworpen LATCH-connector die gemakkelijk te gebruiken is. De stof voelt premium en zacht aan en is gemakkelijk schoon te maken en volledig afneembaar voor machinewas. Tenslotte is ook de ventilatie behoorlijk goed, dus kleine baby’s zullen het niet snel warm krijgen.

Dit autostoeltje heeft niet zoveel nadelen.  Het is niet zo veelzijdig  als de 4Ever All-in-1 converteerbare autostoel in termen van gewichtsbereik, het is ombouwend naar een booster met alleen bodem en het aantal verstelbare posities. Het heeft ook slechts 1 afneembare bekerhouder versus de 2 ingebouwde bekerhouders op de 4Ever. Ook is het een beetje smal voor grotere kinderen. Als je kind normaal gebouwd is komt het wel goed, maar als je een iets groter kind hebt kun je de Boulevard of 4Ever overwegen. Over het algemeen is dit een uitstekend Graco-model dat in principe alle toeters en bellen heeft als de 4Ever.

 

Maxi Cosi Magellan 5in1 convertible autostoel

Over het algemeen is deze Maxi Cosi super duurzaam  en heeft het een hoogwaardige pasvorm en afwerking die je van Maxi Cosi gewend bent. Het heeft een echt superieur gewichtsbereik van 5 tot 120 pond, waardoor het bijna net zo veelzijdig is als de Graco 4Ever. Het is een 3in1 converteerbaar autostoeltje wat betekent dat het naar achteren gericht kan zijn, naar voren gericht met harnas of naar voren gericht als een booster voor het positioneren van de riem.  Al die veelzijdigheid is in het autostoeltje geplaatst dat redelijk smal is en ongeveer 19 inch breed is. Ook zijn er een aantal goede veiligheidsvoorzieningen geperst, zoals verstelbare zijdelingse schokbescherming, EPS en energie-absorberend schuim. Installatie is een beetje onhandig maar eenvoudig genoeg en het is niet super zwaar.

Het is ook beperkt tot 40 pond in gewicht naar achteren gericht. Dus veel geweldige functies en comfort, maar het ontbreekt een beetje aan een autostoeltje van $300. De Maxi Cosi Magellan verkoopt meestal voor minder dan $300 en is verkrijgbaar in meerdere kleuren. Dit is de nieuwste toevoeging aan de Maxi Cosi converteerbare autostoel line-up. En ze maken een aantal werkelijk uitstekende autostoelen. Deze Magellan 5-in-1 is geen uitzondering. Deze veelzijdige stoel ondersteunt pasgeborenen zo klein als 5 pond en naar achteren gericht tot 40 pond of 40 “hoogte. Dat is een veel lagere gewichtslimiet dan de Extend2Fit of Nuna Rava die beide tot 50 pond achterwaarts ondersteunen. Dan gaat het over naar een naar voren gericht peuterautostoeltje van 22-65 pond met het 5-punts harnas en dan uiteindelijk naar een gordelpositionerende stoelverhoger van 40-120 pond. Dat is veel veelzijdigheid op de tweede plaats na de 4Ever die tot 4 pond en tot 120 pond of ongeveer 10 jaar oud kan ondersteunen. De 4Ever kan ook converteren naar een backless booster wat dit niet doet. Maar er is een heleboel extra veelzijdigheid, zoals een 14-standen hoofdsteun met geen-draadsnoer harnas, veiligheidsgordel lock-offs, premium LATCH connector, instelbare onderste en Air Protect. Het heedt aan de  bovenkant botsbescherming, 7 ligstanden, twee bekerhouders die superfunctioneel zijn, is FAA goedgekeurd voor vliegreizen en machinewasbare stoffen die redelijk gemakkelijk te verwijderen zijn.

Uit de doos is het behoorlijk zwaar, waardoor de weegschaal op ongeveer 25 pond valt.  Het is dus geen geweldige optie om gemakkelijk in en uit verschillende auto’s te wisselen. Maar veel van dat gewicht en volume komt van zijn superieure kant, de  impactbescherming die zowel de romp als de bovenste ledematen beschermt. Alle stoffen zijn superzacht en comfortabel. Maxi Cosi is absoluut goed in het bieden van maximale gezelligheid voor baby’s. En alle aanpassingen, vergrendelingen, de torso-zijdelingse botsbescherming mechanisme, achterover leunen, hoogte van de hoofdsteun en al het andere waren supergemakkelijk en intuïtief in gebruik. Zorg ervoor dat je de gebruikershandleiding leest om ervoor te zorgen dat je de stoel op de juiste manier installeert en gebruikt. Er zijn vier primaire verschillen tussen de normale en Max Magellan-stoelen. Ten eerste gebruikt de Max de “Nomad” lijn stoffen. De  trendy kleuren en stoffen zijn minder kwetsbaar voor het verzamelen van haar en pluisjes . Ten tweede gebruikt de Max een veerbelast “easy in, easy out” harnassysteem dat op zichzelf staat en open gaat. Ten derde gebruikt de Max een magnetische op dia gebaseerde borstclip in plaats van een typische knijpclip. Ten slotte is de Max alleen verkrijgbaar bij premium retailers voor ongeveer $ 40 meer dan de reguliere Magellan. Het veerbelaste easy-out harnas en de premium stoffen en de magnetische borstclip zijn grote winnaars bij ouders.

Heeft het beperkingen? Er is geen met staal versterkt frame dat de structurele stijfheid tijdens een botsing kan vergroten. De naar achteren gerichte gewichtslimiet is ook een beetje laag voor een onlangs uitgebracht product, wanneer sommige van de andere premium autostoelen die limiet verhogen tot 45.  De  stof is ook  geweldig, maar kan warm aanvoelen  in de zomermaanden en kan zorgen voor een zweterige rug. Geen andere klachten behalve de iets hoge prijs. Dus over het algemeen is dit een werkelijk uitstekende, premium autostoel met slechts een paar beperkingen om te overwegen bij het maken van een beslissing.

 

Peg Perego converteerbare autostoel First Journey

De Peg Perego Primo Viaggio staat al enkele jaren op de lijst met beste converteerbare autostoelen. Peg Perego maakt een aantal zeer hoogwaardige babyproducten en dit autostoeltje is geen uitzondering. Het heeft een zeer premium pasvorm en afwerking en heeft een aantal geweldige veiligheidsvoorzieningen. Het is een van de slechts twee autostoelen op deze lijst met een naar achteren gerichte limiet van 45 pond en heeft een fatsoenlijk algemeen gewichtsbereik van 5 -65 pond. Voor extra veiligheid gebruikt het EPS energieabsorberend schuim, zijdelingse impactbescherming, het innovatieve Peg Perego SAFE kreukelzonesysteem en het is vrij eenvoudig correct te installeren. De stof is relatief duurzaam en gemakkelijk schoon te maken. Het maakt gebruik van een no-rethread-harnassysteem en heeft premium LATCH-connectoren. Het is ook goedgekeurd voor vliegreizen.

Wat is er minder leuk aan? Tegen de hoge prijs verwacht je wel gewoon meer van de stoel. Het is nogal omvangrijk en groot, het heeft geen booster-modus of bekerhouders, de stoel zit super hoog in de auto en het is niet erg goed in het accommoderen van langere kinderen. De stalen wapening is een plaat achter in het frame, in plaats van een stalen wapening met volledig frame. De Peg Perego Primo Viaggio kost meestal ongeveer $ 350, afhankelijk van de kleuropties. Dit is een nieuwere editie van de uitstekende reeks Peg Perego-autostoelen. Veel duurder dan de concurrentie, maar om een ​​aantal goede redenen waardoor het een geweldige optie is. Ten eerste gaat het naar achteren gerichte gewichtslimiet van het converteerbare autostoeltje Peg Perego Primo Viaggio helemaal tot 45 pond gaat. Voor maximale veiligheid wordt geadviseerd om je baby zo lang mogelijk naar achteren gericht te houden.  Dit stelt je redelijkerwijs in staat om je baby voor een langere periode in een veiligere positie te houden. De voorkant kan 22 tot 65 pond ondersteunen. Ten tweede is dit een zeer veilig product met een uitstekende bescherming tegen aanrijdingen van opzij. De Peg Perego Primo Viaggio gebruikt EPS energieabsorberend schuim aan de zijkanten van de autostoelen en onder de stoel om het hoofd. Op die manier worden de nek en de wervelkolom van een kind  beschermd in geval van een ongeluk. Ook heeft het een voorgevormde stalen plaat op de terug om flex bij een ongeval te minimaliseren.

Dit model is ook zeer eenvoudig te installeren  en  de gespen werken zeer goed. De stof is ademend en gemakkelijk schoon te maken. De stoel is zwaar en groot, maar niets belachelijks. Een paar nadelen die het vermelden waard zijn. Ten eerste heeft het geen bekerhouders. Ten tweede groeien baby’s de Primo Viaggio in lengte uit terwijl ze naar achteren gericht zijn, meestal lang voordat ze in gewicht uitgroeien. De reden is dat de hoofdsteun niet erg hoog kan worden aangepast in de naar achteren gerichte modus. Tot slot is het vrij duur – niet zo duur als de Nuna Rava maar redelijk dichtbij. Over het algemeen is dit een geweldige autostoel alleen een beetje prijzig.

 

NUNA converteerbare autostoel Rava

Nuna maakt een aantal geweldige autostoelen die supercomfortabel zijn en een zeer hoogwaardige pasvorm en afwerking hebben. Voor de veiligheid kan dit autostoeltje tot aan de achterkant maximaal 50 pond ondersteunen, maakt het gebruik van Simply Secure en True Tension-technologieën, premium en eenvoudig te gebruiken LATCH-connectoren, heeft stevige zijdelingse impactbescherming, een staal -versterkt frame en EPS energie-absorberend schuim. Naast de veiligheid is het ook een echt premium stoel in termen van styling en super premium pasvorm en afwerking. Het heeft een machinewasbare hoes, eenvoudige aanpassingen en een harnas zonder behandeling. De aanpassingen zijn ook echt gemakkelijk te gebruiken. Het ziet eruit, voelt en gedraagt ​​zich als een echt premium autostoeltje. Het is ook goedgekeurd voor vliegreizen voor het geval je met baby aan het vliegen bent. Zoals de meeste autostoelen op deze lijst is het erg zwaar en groot. Het heeft ook geen booster-modus en een  onhandige bekerhouder. Net als de Maxi Cosi gebruikt het een zeer vergelijkbare stof die een uitstekende meester is in het verzamelen van pluisjes, haar en stof  waardoor de stof er na een paar weken een beetje armoedig uitziet.

De NUNA Rava is echt uitstekend en een van de beste autostoeltjes. Moeders zijn enthousiast over de Rava om een ​​aantal geweldige redenen. Naar achteren gericht, kan deze stoel vanaf 5 tot maximaal 50 pond ondersteunen en naar voren gericht tot 65 pond. Dat is de hoogste naar achteren gerichte gewichtslimiet op deze lijst, gekoppeld aan de Extend2Fit Graco autostoel. Dat betekent dat je dit in achterwaarts gerichte positie niet alleen als kinderzitje, maar ook als peuterzitje kunt gebruiken. De NUNA Rava bereikt deze hoge achterwaarts gerichte limiet door het zitje ongeveer 2 “langer uit te breiden dan de meeste andere zitplaatsen. Op die manier krijgt je kind wat meer beenruimte  naarmate hij groeit. Dit is dezelfde benadering als met de Extend2Fit, maar de Rava doet het voor ongeveer $200 meer en zonder het eigenlijke uitbreidingspaneel. Dus de Extend2Fit en Rava zijn de beste opties als je geïnteresseerd bent om je peuter zo lang mogelijk naar achteren gericht te houden.

De Rava is een echt premium, luxe autostoeltje. De stoffen zijn eersteklas en de zachtste en meest luxueuze. Je baby zal je bedanken voor het niveau van superieur comfort dat NUNA heeft bereikt. Merk op dat de meeste zitplaatsen van Nuna Rava brandvertragend zijn wat betekent dat ze geen van de agressieve chemische sprays bevatten die veel zitplaatsen gebruiken. Dit is geweldig  voor ouders die op zoek zijn naar een natuurlijker alternatief. En alles werkt perfect. Het harnas is eenvoudig aan te passen voor strakheid en het harnas en de hoofdsteun zijn gemakkelijk aan te passen voor de hoogte. Er zijn 10 ligstanden, dus deze stoel is uitstekend geschikt voor het monteren van achterstoelen met onhandige hellingshoeken. Zelfs de kruisgesp is verstelbaar tussen twee stande  zonder opnieuw in te rijgen. De hoes is machinewasbaar. Verder heeft het een Simply Secure Installation en True Tension Door. Deze stoel doet echt uitstekend werk met riemgebaseerde installaties met een ingebouwd spansysteem om ervoor te zorgen dat je de perfecte pasvorm krijgt als je achterin zit of naar voren gericht. Het wordt geleverd met de premium kwaliteit  LATCH onderste ankerconnectoren. NUNA is erg adament en ze willen dat je de heup- en schouderriem van het voertuig gebruikt voor installatie. Waarom? Nou, met alle verwarring over wanneer ze van lagere ankers naar de veiligheidsgordel van het voertuig moeten schakelen, wilde NUNA vereenvoudigen en hun klanten zelfverzekerd en veilig houden.

Hoe staat het met veiligheid?  Deze stoel heeft een stalen frame, EPS energieabsorberend schuim en bescherming tegen aanrijdingen van buitenaf. En ondanks zijn hoge prijs staat het hier op de lijst vanwege de geweldige naar achteren gerichte ondersteuning tot 50 pond, waardoor het een van de veiligste autostoelen op de markt is. Dus deze autostoel heeft het allemaal, met premium stoffen, premium veiligheids- en gemaksfuncties en een premium prijskaartje. En terwijl je toch bezig bent moet je eens kijken naar iets speciaals om mee te gaan zoals een van de beste luxe kinderwagens. Wat zijn de nadelen? Nou het is de zwaarste plek op deze lijst met al die premium kwaliteit die zich vertaalt in een 27-pond monster. Als je een kleinere auto hebt past deze mogelijk niet wanneer deze naar achteren is gericht. Het is ook breed, komt binnen op 19 ” dus je kunt die dromen van drie op een rij opzij zetten als je deze stoel overweegt. De opklapbare bekerhouders zijn een beetje ongemakkelijk in hun positie. Dus enkele valkuilen, maar kleine. Als het niet voor het forse prijskaartje was zou het bijna bovenaan de lijst staan.

 

Maxi Cosi Pria 85 Max Convertible autostoel

Dit is een zeer dure autostoel meestal verkrijgbaar bij ongeveer $315  en verkrijgbaar in verschillende kleuren. Bij deze converteerbare autostoel draait alles om stijl, comfort en functionaliteit.  De Pria 85 Max is beschikbaar in een aantal behoorlijk funky stijlen, zoals de trendy grafische bloem, jute-achtig nomadenzand en de heldere en gewaagde rode orchidee. Het gemeenschappelijke thema is dat ze er allemaal fantastisch uitzien. En het merk is niet voor niets Maxi Cosi, deze dingen zorgen voor maximale gezelligheid voor je baby. Alle stoffen en delen van de stoel zijn zacht en pluche, alles is gevoerd en voelt zacht aan en de baby-inzet biedt extra pluche ondersteuning voor baby’s tot slechts 5 pond. De stof is zelfafvoerend en biedt behoorlijk goede ventilatie voor de warmere maanden. Het is dus zonder meer superstijlvol en comfortabel.

Laten we nu eens wat van de functionaliteit ervan bekijken. Deze stoel ondersteunt baby’s zo klein als 5 pond en tot 40 pond in de naar achteren gerichte positie. Wanneer ze naar voren worden gekeerd nadat een baby ten minste 1 jaar oud is, ondersteunt het peuters en grotere kinderen van 22 tot 85 pond. Er zijn drie ligstanden voor deze verschillende hoogtes en gewichten. Positie 3 is voor naar achteren gericht, positie 2 is voor baby’s 22 tot 40 pond, en positie 1 is voor kinderen van 40 tot 85 pond.  In principe is positie 3 het meest achterover, positie 2 is gemiddeld achterover en positie 1 is bijna rechtop. De harnassen hoeven niet opnieuw worden ingeregen om het harnas en de hoofdsteunhoogte aan te passen  en de hoogte wordt aangepast tussen ongeveer 7 verschillende posities die zich vrij ver naar beneden uitstrekken en behoorlijk ver omhoog. Er zijn echt mooie schoudervullingen inbegrepen, er zijn 3 kruisgespposities en deze wordt erin geleverd vastgelopen in de middelste / middelste positie.

Er is dus veel aanpassing hier. De hoogte- instelling van het harnas en de hoofdsteun is wel moeilijk in te schakelen en te gebruiken met behulp van een handvat aan de bovenkant van de hoofdsteun. Hetzelfde met de verstelbare rugleuning die een grote rode hendel gebruikt aan de onderkant van de stoel: het is omslachtig en onhandig in gebruik. Natuurlijk zul je die aanpassingen niet elke dag gebruiken dus dat is geen groot probleem. Andere aanpassingen zoals de strakheid van het tuigje zijn erg soepel en gemakkelijk te gebruiken. Zelfs wanneer deze naar achteren is gericht kan de verstelband gemakkelijk worden bereikt en aangetrokken om aan te trekken. Het LATCH-systeem is modern en eenvoudig aan te passen. Het geleiden van de riem van het voertuig is relatief eenvoudig voor naar voren gericht, maar een beetje lastig om door de nauwe opening te passen voor naar achteren gerichte positionering. De bekerhouder is van een goede grootte en deze is geïntegreerd zodat je kind het niet kan losmaken.

De Pria 85 wordt geleverd in de standaard- en Max-modellen. Het verschil tussen hen is dat de Max verschillende kernfuncties toevoegt. Ten eerste ondersteunt de Max kleinere baby’s met de Max tot 5 pond maar de niet-Max-versie slechts tot 14 pond. Ten tweede is de Max machinewasbare stof net als de niet-Max, maar de Max’s stof is meer ademend en zelftransporterend. Ten derde gebruiken de Max-versies het nieuwe ClipQuik-borstklemapparaat. Dit apparaat maakt gebruik van een magnetische schuifclip die de borstclip veel gemakkelijker moet vastknikken en losmaken. Een paar andere kleine dingen: de vasthoudclips van het tuigje zijn een leuke touch, maar realistisch gezien moet je de borstbanden dramatisch losmaken om ze helemaal tot aan de clips te laten reiken. En dat leek een beetje dom. Het heeft een grote Air Protect-zijdelingse botsingssysteem dat echt de meest substantiële zijdelingse hoofdbescherming op de markt voor autostoelen is. Maar het is ook een beetje gekreukt als je erop drukt zoals een combinatie van geheugenschuim met een aardappelzak erin. Niet dat je kind er echt op zal duwen. Deze Pria 85 is een converteerbare autostoel dat echt op het punt staat met zijn stijl en comfort. Voor de prijs verwacht je wel nog een paar extra veiligheidsfuncties. Goed spul hier met enkele beperkingen om te overwegen.

 

Andere Graco converteerbare autostoelmodellen om te overwegen

Graco MySize 65; de MySize 65 is in principe hetzelfde als de Graco Size4Me.  Het heeft een mooi laag gewicht van minimaal 4 pond, waardoor het een geweldige optie is voor preemies, maar het gaat slechts tot 65 pond. Voelt niet zo stevig aan als anderen, geen met staal versterkt frame, maar heeft wel EPS energieabsorberend schuim. Harnas was moeilijk aan te trekken en onderste gesp was te groot voor mollige dijen en borstgesp was soms moeilijk los te maken.

De over het algemeen beste en veiligste converteerbare autostoelen omvatten opties van Britax, Graco, Chicco, Maxi Cosi, Nuna, Peg Perego en Diono. Maar we begrijpen ook dat het vinden van het perfecte autostoeltje geen eenvoudige taak is en zelfs met onze top  beoordelingen vraag je je misschien af ​​welke factoren je moet overwegen. Dit zijn de belangrijkste factoren waarmee je rekening dient te houden bij het uitzoen van een converteerbare autostoel.

Beoordelingen van gebruiksgemak voor autostoelen

Dit is waarschijnlijk een van de belangrijkste factoren om te overwegen bij de aankoop van een converteerbare autostoel. Het laatste wat je wilt doen is honderden dollars laten vallen en te maken krijgen met een frustrerend installatieproces, vervelende aanpassingen, omslachtige gespen of een hoes die niet afneembaar of wasbaar is. Zelfs het meest comfortabele en veiligste converteerbare autostoeltje zal zichzelf super irritant maken als je het elke keer dat je het gebruikt vastzit of moeilijk doet. In  praktische tests wordt gekeken hoe alle afzonderlijke componenten werken en hoe ze samenwerken.  Men gaat op zoek naar een installatie die intuïtief is en die geen vingers knelt of de armen belast, aanpassingen die soepel en uitgebreid zijn, gespen en riemen die niet alleen gemakkelijk te bevestigen zijn, maar ook gemakkelijk in een haast los te maken zijn en hoezen die zijn afneembaar en wasbaar in de machine. Over het algemeen is er geconstateerd dat de duurdere autostoeltjes in het algemeen ook gebruiksvriendelijker zijn. Maar er zijn natuurlijk ook enkele uitzonderingen. Sommige aanpassingen en gespen zijn super omslachtig en vervelend.

Betrouwbaarheid van autostoel

Converteerbare autostoelen worden steeds veelzijdiger en de fabrikant beweert dat ze bij sommige modellen tot 10 jaar meegaan, zoals de Maxi Cosi Magellan 5-in-1. Maar als je een autostoeltje koopt voor een pasgeboren en je wilt het een tijdje houden koop dan eentje van kwaliteit. Autostoelen in toenemende mate gaan zeer lang mee en daarom moeten autostoelfabrikanten onderdelen van steeds hogere kwaliteit gebruiken. Is dat altijd zo? Nee. In hun streven om elk deel van de markt voor autostoeltjes te raken denken de bedrijven niet altijd na over de betrouwbaarheid op  lang termijn wanneer ouders daadwerkelijk proberen de stoelen 8-10 jaar te gebruiken.

Autostoel veelzijdigheidstestresultaten

Zoals we hierboven al vermeldden, wanneer we het hebben over de betrouwbaarheid van autostoelen proberen autostoelbedrijven een converteerbare stoel te maken die elk aspect van de markt voor autostoelen zal aanspreken. Denk hierbij aan een pasgeboren baby, peuter, grote kinderen en helemaal tot ze twee jaar oud zijn . Dat betekent dat sommige van de converteerbare autostoeltjes baby’s vanaf slechts 4 pond kunnen ondersteunen, waardoor ze een geweldige optie zijn voor premature baby’s.  Maar dat betekent ook dat hetzelfde autostoeltje kan worden omgezet in maximaal 4 andere configuraties en enige veelzijdigheid kan tonen terwijl je baby groeit.

Autostoelen worden al langer dan 10 jaar getest en het beste om te beginnen met een speciaal autostoeltje en het te gebruiken totdat je baby er uit groeit. Dat maakt je leven veel gemakkelijker tijdens de babyjaren, waardoor je een autostoeltje in en uit de basis en je kinderwagen kunt klikken. Schakel vervolgens over naar een naar achteren gericht converteerbaar autostoeltje dat uiteindelijk overgaat in naar voren gericht en vervolgens naar een booster. Dit is natuurlijk de duurdere optie omdat er twee afzonderlijke autostoeltjes moeten worden gekocht, maar het levert veel op voor het gemak en het comfort van je baby. Als je een krap budget hebt is een converteerbare autostoel 4-in-1 of 5-in-1 misschien een goede optie voor je. In onze tests beschouwen we de uitdaging van het kiezen van autostoelen met een hoge veelzijdigheid zonder de bank te breken en zonder in te leveren op comfort of geschiktheid in een enkel stadium van ontwikkeling.

Kosten voor de beste converteerbare autostoeltjes?

Je hebt je waarschijnlijk inmiddels gerealiseerd dat converteerbare autostoelen sterk verschillen in kwaliteit, stijl en prijs. Sommige converteerbare autostoelen verkopen voor ongeveer $ 100 , de meeste in het bereik van $ 200-250 en andere weer voor $ 250 tot $ 450. Onze ervaring is dat je een werkelijk fantastisch converteerbaar autostoeltje kunt krijgen voor ongeveer $ 200 en het is alleen de moeite waard om boven dat punt te stijgen als het autostoeltje extra veiligheids- of gemaksfuncties biedt die niet tegen een lagere prijs worden aangeboden. We raden niet aan om meer dan $ 300 – 400 te vorderen gewoon om de meer stijlvolle of populaire autostoel van het jaar te krijgen. Veel van die stoelen zien er geweldig uit, maar zijn niet altijd geweldig voor ventilatie of koeling of gebruiksgemak. In onze beoordelingen houden we rekening met deze afwegingen bij het rangschikken van de kanshebbers.

Beste autostoeltjes voor gevarieerd babygewicht en lengte

Converteerbare autostoeltjes variëren sterk in gewicht en hoogte. Sommige populaire modellen zoals de Maxi Cosi Pria zijn in principe ontworpen voor peuters en hoger terwijl anderen zoals de 4Ever zijn ontworpen voor pasgeborenen en hoger. Sommige hebben ook een zeer hoog gewicht en lengtebereik, maar in werkelijkheid hebben ze kleine verhoudingen die niet goed geschikt zijn voor iets grotere kinderen of een hoofdsteun die niet hoog genoeg oprijst voor langere kinderen. Met andere woorden: autostoelen bieden soms hoge hoogte- en gewichtsbeperkingen die niet erg realistisch zijn gezien de werkelijke afmetingen van de zitvlakken en de veelzijdigheid van de aanpassingen. In onze tests proberen we ons best om de autostoelen op kortere, langere, magere en volle kinderen te testen om ervoor te zorgen dat we een goede weergave krijgen van hoe de stoel het geclaimde bereik ondersteunt. Op deze manier proberen we verder te gaan dan alleen het vermelden van de specificaties van de stoelen om  feedback te geven van real-world gebruik.

Converteerbare autostoelveiligheid en crashtestresultaten

Alle converteerbare autostoelen die in de Verenigde Staten worden verkocht zijn veilig. Dat komt omdat ze allemaal moeten voldoen aan de strikte federale NHTSA-veiligheidsnormen en vereisten, waaronder strikte crashtests en buildvereisten. Natuurlijk overtreffen sommige autostoelen deze vereisten door extra veiligheidsfuncties toe te voegen. Onze top 10 converteerbare autostoeltjeslijst heeft daar een aantal geweldige voorbeelden van. Dit omvat meerlagige bovenste en onderste zijdelingse impactbescherming, met staal versterkte frames, onderste en bovenste energieabsorberende schuim en kreukelzones, anti-rebound-staven en lastpoten. Deze extra veiligheidsvoorzieningen bieden minimaal wat extra beveiliging tijdens een botsing en helpen een deel van de harde krachten te absorberen wanneer een voertuig een ander voorwerp raakt aan de voorkant, zijkant of achterkant. Een anti-rebound-stang en lastpoot kunnen bijvoorbeeld dramatische rotatiekrachten tijdens een botsing tot 50% verminderen. Is dat een extra $ 100 waard of zo? We laten u de rechter zijn, maar naar uw mening is het de gemoedsrust waard.

De meeste CPST-technici zullen opmerken dat het ook belangrijkis dat je al de veiligheidsfuncties tijdens de installatie veilig uitvoert en in overeenstemming is met de unieke instructies van de fabrikant. Dit omvat de juiste installatiehoeken, drempels voor de hoeveelheid speelruimte/ bewegingsruimte in een stoel, de afstand tot de voorstoel wanneer deze naar achteren is gericht, hoe het achterover kan worden versteld om de zitplaats van een autostoel te compenseren, wanneer schakel van LATCH naar de autogordel, routing van de autogordel, geschikte kruis- en schoudergordelposities voor de maat van de baby en hoe je de juiste tethers gebruikt. Als je je zorgen maakt over een juiste installatie dan hebben de meeste lokale politie- of brandweerkorpsen een CPST-technicus die kan helpen ervoor te zorgen dat autostoelen correct worden geïnstalleerd. Controleer ten slotte altijd de vervaldata van de autostoel om er zeker van te zijn dat je vrij bent.

Autogrootte voor converteerbare autostoeltjes

Als je niet in een grote auto of SUV rijdt en je hebt meer dan één kind moet je zeker rekening houden met de grootte van het converteerbare autostoeltje. Dit omvat zowel de breedte als de hoogte van de stoel. Breedte is belangrijk wanneer je meerdere autostoelen in de achterbank van de auto probeert te persen en hoogte is belangrijk wanneer het converteerbare autostoeltje naar achteren is gericht. Moderne converteerbare autostoelen worden groter en groter met een grotere zijdelingse schokbescherming, dikkere demping, langere ruggen en accessoires zoals bekerhouders die vaak een paar centimeter uitsteken aan de zijkant en / of voorkant van de autostoel. Technisch gezien is dit een goede zaak. Autostoelen worden ook veiliger, comfortabeler en veelzijdiger. Maar het maakt ook het samenpersen van autostoeltjes in kleine auto’s een groter probleem voor sommige gezinnen. We hebben hier twee suggesties. Voer eerst de metingen uit. Het kost slechts een paar minuten om een ​​meetlint te pakken en erachter te komen wat de ruimtebeperkingen zijn en deze te vergelijken met de specificaties van het autostoeltje. Ten tweede, zoek naar de smalste autostoelen van het jaar. Op deze lijst leer je over enkele uitstekende autostoelen die ook een relatief kleine voetafdruk hebben.

Best geteste converteerbare autostoel: welke tests onthulden de beste converteerbare autostoeltjes?

Vorig jaar werden alleen al meer dan 8 miljoen converteerbare stoelen verkocht, maar volgens onderzoek is slechts ongeveer de helft van de nieuwe ouders tevreden met hun aankoopbeslissing. Dat is een probleem en onze beoordelingen zijn er om te helpen. Drie keer per jaar worden ouders en kinderen samengebracht om de beste nieuwe modellen te testen. We installeren  ze in verschillende voertuigen, ouders brengen baby’s, peuters en grote kinderen in en testen  alle belangrijke functies. We proberen ze uit als een naar achteren gericht autostoeltje voor baby’s en peuters, een naar voren gericht autostoeltje en indien mogelijk voor het model, als stoelverhoger. Tijdens onze praktijktests morsen we melk en sap op hen, testen hun stabiliteit tijdens onregelmatig rijden, hoofd-flop meten tijdens dutjes, onderzoek crashtestbeoordelingen, worden alle functies en aanpassingen getest en eerlijke meningen van de ouders gevraagd.

We hebben ook alle gepubliceerde veiligheids- en crashtestresultaten gelezen die beschikbaar zijn via Consumer Reports en het Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) en de NHTSA-beoordelingen van de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Onze beoordelingen en testen ontdekken welk model het beste is voor je gezin. In het ideale geval is de stoel die je kiest de beste voor jouw baby, de beste autostoel voor peuters, een geweldig groot kinderzitje en een geweldige booster. Maar de meeste 4-in-1 autostoeltjes zijn een duizendpoot en meester van niemand, dus je kunt beter een van de beste kinderzitjes apart uitkiezen en dan afstuderen op een converteerbare autostoel rond 2- 3 jaar oud. Sommigen komen in de verleiding om hun peuter aan de voorkant eerder rond het tijdsbestek van 15 maanden over te schakelen, maar de American Academy of Pediatrics doet zeer sterke veiligheidsverklaringen over hoe kinderen achterwaarts moeten blijven kijken tot ten minste hun 2e verjaardag of totdat ze een van de te bereiken maximale hoogte of gewicht van de stoelfabrikant hebben bereikt. Als je op zoek bent naar iets minder duur dan deze opties zoals de Evenflo Symphony bekijk dan onze beoordelingen van de beste goedkope converteerbare autostoelen.